Рекомендації з організації здоровязберігаючої діяльності в школі - Методичні розробки - Методична робота - Каталог статей - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
Вівторок, 21.10.2014, 01:08
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1467
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Методичні розробки

Рекомендації з організації здоровязберігаючої діяльності в школі

Рекомендації з організації здоровязберігаючої діяльності в школі


Шкільна освіта в наші дні висуває більші вимоги до здоров'я учнів. Тому зараз, як ніколи, актуальні здоровязберігаючі технології в навчально-виховному процесі. 
Перш ніж розглядати ці технології, необхідно уточнити, які елементи навчального процесу можуть робити негативні впливи на здоров'я дітей. 
Це в першу чергу велика кількість предметів у розкладі, по п'ятьох-сімох предметів щодня; великий обсяг і складність навчального матеріалу, неадекватні методи навчання (традиційна тверда схема уроку - щоденне повторення тих самих етапів у тому самому порядку), стресові ситуації контролю, острах помилки, острах оцінок (їхній пріоритет у класі). 

Уважний учитель завжди помітить зовнішні ознаки утоми учня:

  • часту зміну пози,
  • потягування,
  • струшування руками,
  • позіхання,
  • закривання очей,
  • підпирання голови,
  • зупинений погляд,
  • непотрібне перекладання предметів,
  • розмова із сусідом,
  • збільшення кількості помилок у відповідях,
  • не сприйняття питання,
  • затримка з відповіддю,
  • часті споглядання на годинники чекаючи кінця уроку. 


Збереження здоров'я дитини починається з організації всього навчально-виховного процесу, зокрема - з розкладу уроків
Добре б зменшити кількість предметів в один навчальний день, тобто кількість підготовок учня до уроків за рахунок спарених годин, які дозволяють учителеві організувати «занурення» у предмет, а учневі уникнути «стресового калейдоскопа».
Ми знаємо, що самі продуктивні уроки - із другого по четвертий. Але в розкладі не може не бути 1-го, 6-го й навіть 7 -го уроків
 З метою збереження здоров'я учнів учитель повинен бачити систему уроків класу в даний день, пам'ятати й ураховувати не тільки черговість свого уроку, але, що дуже важливо, який він по рахунку в навчальному процесі класу.
Якщо в розкладі ваш урок коштує за межами продуктивних годин, то й планування уроку необхідно здійснювати з урахуванням цих обставин. 

Наприклад, у понеділок, у якомусь класі останній урок - математика. Як же вчителеві домагається уваги й зосередженості учнів на уроці, ефективності навчального процесу? Тільки завдяки використанню елементів технології Шаталова, що служить здоровязбереженню.

1. Робота в парах або дрібних групах, «вертушка», тобто активне пересування учнів з однієї групи або пари в іншу.
2. Використання двох дощок, коли учні поневолі роблять повороти від однієї дошки до іншої, досить рухаються, тим самим зберігаючи інтерес до уроку й активність участі в ньому.
Збереженню здоров'я сприяє застосування ігрової системи. Рух, активність, винахідливість, соціалізація закладені в самій системі: покажи, на що схожо цю букву, намалюй своє сприйняття предмета, зобрази свій настрій, відношення до уроку, до теми й т.д. Діти на цих уроках залучені в активну пізнавальну діяльність, не почувають утоми, зберігають енергію на наступний час навчання
 Активно впроваджую в практику своєї роботи ігрові технології, що допомагають вирішувати не тільки проблеми мотивації, розвитку учнів, але і здоровязбереження, соціалізації. У грі й через ігрове спілкування в зростаючої людини проявляється й формується світогляд, потреба впливати на мир, адекватно сприймати що відбувається. У грі незалежно від свідомості дитини працюють різні групи м'язів, що благотворно впливає на здоров'я.
Елементи гри використаються як зворотний зв'язок й оцінки відповідей однокласників: ляскіт у долоні, тупання ногами, підняття руки або сигнальних карток різних кольорів, що позначає «так», «ні», «прошу слова». 
Під час фронтального опитування використаю гру з м'ячем або повітряною кулькою: учень ловить м'яч на правильну відповідь, не ловить - на неправильний або ловить кулька й дає свій варіант відповіді. Ця технологія має свої варіанти.
Крім того, проводжу обов'язкові дві зарядки на одному уроці: для очей і різних груп м'язів. Зарядка часто сполучається із предметом і навіть темою уроку. 
Використаю елементи театралізації з появою літературних або театральних героїв, словникова робота в ігровій формі, коли діти по черзі вибігають до дошки й на швидкість записують слова. 

Прийоми зі змаганнями благотворно впливають на здоров'я дітей. 

Один із прийомів здоровязбереження на етапі перевірки домашньої роботи: до дошки виходять по трьох-шести учнів, яких поміняють наступні учні. Таким чином, учні роблять рухи під час напруженого важкого уроку. 

Збереженню фізичного, морального, соціального здоров'я учнів сприяє також індивідуальна робота вчителя з учнями на різних етапах уроку, з обдарованими дітьми, робота з індивідуальної програми. 

«Уроки-свята», сприяють збереженню здоров'я учнів. На цих уроках кожна дитина залучена в активну змінювану діяльність: те він артист, то художник, то глядач, те технічний виконавець. Відчуття значимості кожного в підготовці й участі в уроці вирішує цілий комплекс навчально-виховних завдань, у тому числі й здоровязбереження. 

здоровязбереженню служать уроки з використанням валеологічного аспекту, вони формують уважне ставлення учнів до свого організму, виховують розуміння цінності людського життя, закладають основи здорового способу життя, уміння цінувати своє життя й життя навколишніх. 

Свідомо й цілеспрямовано сприяє зміцненню здоров'я учнів; виконання практичних завдань, включаються різні групи м'язів, відбувається розвиток дрібної моторики рук, пальців. 

здоровязбереження, безумовно, залежить від обсягу й рівня складності домашнього завдання. Шкідливий для здоров'я досить розповсюджений педагогічний прийом покарання домашнім завданням підвищеного обсягу або складності. Найчастіше, якщо дитина не впоралася з домашнім завданням два-три разу, він втрачає інтерес до цього процесу. Тому до дозування домашнього завдання й мері складності потрібно ставитися з усією відповідальністю: порівнювати обсяг і складність із можливостями учня. 

Прилучати до виконання домашніх завдань своїх учнів: давати завдання по трьох рівнях, тобто дитина нехай сам вибирає собі обсяг завдання під силу. 

Зміцненню фізичного й морального здоров'я служать уроки фізичної культури, малорухомі ігри на перервах, гри-лічилки на змінах, рухливі ігри в продовжених групах, вся система фізкультурно-масової роботи в школі, система виховної роботи: бесіди, класний годинник, «уроки здоров'я», робота з батьками.

 

 

Категорія: Методичні розробки | Додав: vindisel (16.02.2011)
Переглядів: 2061 | Коментарі: 1 | Теги: здоровя учнів, здоровязберігаюча діяльність, ознаки втоми учнів, ігрова система | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2014
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz