У
випадку виникнення ознак суїцидальної поведінки в учнів здійснювати такі види допомоги:
- підбирайте
ключі до розгадки суїциду;
- сприймайте
суїцидента як особистість;
- налагоджуйте
турботливі стосунки;
- не
сперечайтеся;
- запитуйте;
- не пропонуйте
невиправданого втішання;
- пропонуйте
конструктивні підходи;
- вселяйте
надію;
- оцінюйте
ступінь ризику самогубства;
- не залишайте
дитину одну у випадку високого суїцидального ризику;
- звертайтеся по
допомогу до спеціалістів;
- важливо
якомога довше зберігати турботу й підтримку учня;
- використовуйте
засоби піднесення цінності особистості дитини, її життя.
Ці заходи стануть
ефективнішими, якщо учні довіряють керівнику навчального закладу, класному
керівнику, викладачеві, знають, що він ніколи не зраджував дитину і не зрадить
у кризовій ситуації.
|