Завантажити
Тема: Цивільний захист навчального закладу
Навчально-виховна мета: розказати учням про завдання і
місце ЦЗ школи в системі загальнодержавних заходів захисту населення,
ознайомити їх з організацією ЦЗ школи, невоєнізованими формуваннями та їхнім
оснащенням.
Навчальні питання:
1.
Організаційна структура цивільного захисту
навчального закладу.
2. Невоєнізовані формування
навчального закладу.
Місце проведення: кабінет з предмета «Захист
Вітчизни». Час: 45 хв.
Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни»,
наказ директора школи «Про організацію ЦЗ школи».
Матеріальне забезпечення: наочні посібники «Цивільна оборона».
■ ВСТУПНА
ЧАСТИНА: 10-12 хв.
Шикування учнів рапорт командира взводу вчителеві,
привітання, перевірка юнаків та їх зовнішнього вигляду.
Оголошення теми, мети та порядку проведення уроку.
Стройове тренування: повороти під час руху.
■ ОСНОВНА
ЧАСТИНА: 28-30 хв.
Цивільна оборона в начальних закладах
організовується згідно з Положенням про функціональну підсистему «Освіта і
наука України» Єдиної Державної система запобігання і реагування на надзвичайні
ситуації техногенного та природного характеру, затвердженими наказом Міністра
освіти і науки від 17.01.2002 року N°
27.
Принцип організації ЦЗ навчального закладу такий
самий, як і на об'єктах народного господарства, проте переважно з навчальною
метою. Начальником ЦО навчального закладу є його • директор. Розроблено
організаційну структуру ЦО навчального закладу, згідно з якою функціонують і
навчаються структурні ланки формувань ЦО об'єкту.
За рішенням директорів навчальних закладів
створюються та забезпечуються необхідними приладами та військово-технічним
майном невоєнізовані формування, призначені для проведення конкретних видів
невідкладних робіт у процесі запобігання та реагування на надзвичайні ситуації.
Ці формування проходять спеціальні навчання, періодично залучаються до участі в
практичному відпрацюванні дій з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на
своєму об'єкті разом із територіальними силами постійної готовності.
До невоєнізованих формувань зараховуються
працездатні робітники галузі, за винятком жінок, які мають дітей віком до 8 років,
жінок з середньою та вищою медичною освітою, які мають дітей віком До 3-х
років, та осіб, які мають мобілізаційні розпорядження. Кількість формувань за
призначенням і чисельність їх
особового складу в структурному підрозділі —
об'єкті цивільної оборони галузі — визначаються керівниками навчальних
закладів.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 5 хв.
Наголошення на темі, цілях уроку, якості їх освоєння; підбиття підсумків
виконання стройових вправ учнями, їх участі в бесіді (відповіді).
■ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчити конспект, підручник,
с. 299-301.
При переломі плечової кістки необхідна іммобілізація
(нерухомість) кістки руки. Якщо цього не зробити, рухомі відламка можуть
пошкодити нерв і викликати параліч руки або пошкодити артерію. Шину накладають
від хребта до пальців руки, беру, чи найближчі до пошкодженої кістки два
суглоби — плечовий і ліктьовий, а при переломі нижнього кінця кістки —
променево-зап'ястковий. Перед цим шину моделюють за зразком здорової руки,
обгорнувши ватою чи будь-якою іншою м'якою підкладкою. Шину прибинтовують до
руки бинтом, руку підвішують на косинку.
Перелом передпліччя або підозра на нього потребує
насамперед іммобілізації пошкодженої руки дротяною шиною. Накладають її від
середньої третини передпліччя до кінчиків пальців. Якщо такої шини немає, можна
використати дві фанерні дощечки або картонки шириною в 3-4 пальці та довжиною
від ліктя до пальців. Дощечки обкладають фланеллю або іншою м'якою тканиною та
прибинтовують до передпліччя, закріпивши одну з внутрішньої, а другу на
зовнішній поверхні долоні.
При підозрі на перелом хребта необхідно дотримуватися виключної
обережності. Якщо є можливість, слід оголити й оглянути спину потерпілого,
однак не можна саджати хворого, примушувати його самостійно перевертатися та
рухатися, бо під масою тіла хребет може зрушитися й ушкодити спинний мозок.
Транспортувати хворого бажано на широких ношах з
твердим покриттям на спині.
■ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 5 хв.
Підбиття підсумків уроку, якості освоєння
матеріалу; підбиття підсумків виконання стройових вправ учнями, їх участі в
бесіді (відповіді).
■ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчити конспект,
підручник «Захист Вітчизни», с. 372-376.