Ступені порівняння прикметників - Відкриті уроки - Методична робота - Каталог статей - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
П`ятниця, 09.12.2016, 16:35
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1702
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Відкриті уроки

Ступені порівняння прикметників

Нестор Вікторія Вікторівна,

вчитель  української мови та літератури

ІІ категорії

Криворізької загальноосвітньої школи №89

 

Тема уроку:  Ступені порівняння прикметників

Мета уроку:  удосконалювати вміння шестикласників правильно утворювати

                       форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прик-

                       метників;

                       правильно й доречно вживати їх у мовленні; за допомогою мов-

                       леннєво-комунікативного матеріалу виховувати почуття відпо-

                       відальності за збереження власного здоров'я і здоров'я оточую-

                       чих

Форми і методи роботи: проблемно-пошуковий метод, робота в парах, мовна гра, кодовий диктант, фізкультхвилинка.

 

Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок

Обладнання: опори для самоперевірки, бланк з правильними відповідями, таблиця, допоміжний матеріал, кодовий шифр.

 

                                                     Хід уроку

 

                                                         Здоров'я – найдорожчий скарб

 

Вчитель вітає разом з учнями гостей школи:

   Шановні гості, нам дуже приємно, що ви завітали до нашої чудової, гарної, гостинної школи, ми раді вітати вас на нашому уроці.   

 А ми продовжуємо працювати далі.

« Ситуація успіху»

Вчитель:

    І продовжити я б хотіла словами про здоров'я.

Здоров'я – це спосіб життя людини. Це той стиль життя, що вибирає кожен з нас. Давно доведено, що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров'я. Гарне здоров'я – постійний процес, він містить у собі всі цілі у житті людини, її інтереси та звички.

       На дошці ви бачите сонце, яке кожного дня зігріває наше життя і зміцнює наше здоров'я. Але в нього не вистачає – промінчиків. Ми їх обов'язково знайдемо, але спочатку я пропоную виконати вправу

« Я – редактор»        

    На дошці записані речення з помилками, учні повинні виправити помилки , аргументуючи свої відповіді і правильно записати речення в зошити.

 

Вчитель: Ми вже з вами вивчили ступені порівняння прикметників і знаємо як вони творяться, перед вами речення, які записані з помилками, ваше завдання спочатку прочитати їх,  знайти помилки ,виправити їх, аргументуючи свою відповідь, а потім записати правильний варіант  в зошит.

 

1.      Саме найдорожче в людини - здоров'я. (найдорожче) 2. Найбільш найкращим способом захисту від інфекційних хвороб є запобігання проникнення інфекції в організм. (найкращим). 3. Самим важливим для людини – є збереження її життя. (найважливішим). 4. З усіх скарбів найбільш найціннішим є молодість. (найціннішим) 5. Здоров'я саме найміцніше у тих, хто загартовується і веде правильний спосіб життя. (найміцніше)

Вчитель:

 Молодці, ви гарно справилися з цим завданням. А тепер, щоб наше сонечко засяяло, знайдіть в тексті прикметники, які найкраще характеризують наше здоров'я, вони і будуть  промінчиками для нашого сонечка.

  Діти: ( найдорожче, найкраще, найважливіше, найцінніше, найміцніше)

  Вчитель запрошує помічника, який допомагає приладнати на дошці промінчики, говорячи: Хай це сонечко зігріває вас сьогодні теплом на нашому уроці. А ті, хто добре працює, отримують від нього свої промінчики.

Вчитель: Ви гарно попрацювали, молодці, а зараз я запрошую до себе свого помічника, який проведе для вас фізкультхвилинку.

    Фізкультхвилинка

                               Утомився шостий клас,

відпочити настав час,

                                станемо поміж рядами,

                                зробим вправи разом з нами.

                                М'язи всі порозминаємо,

                                трохи в ножиці пограємо,

                                нарубаємо дров про запас,

                                якщо зникне раптом газ.

                                Зігнутими за потилицю руками

                                станемо в полі вітряками

                                вліво-вправо вітер хитає,

                                з вітряками в полі грає.

                                Одне до одного повернемося,

                                одне одному посміхнемося

 

Вчитель:                А тепер тихенько сідаємо,

                                 тему нашу далі вивчаємо

 

«Мовне конструювання»       

А зараз запишіть в зошити вправу « Мовне конструювання». Працювати ви будете за варіантами. 1- варіант : від прикметників, записаних на дошці утворіть прикметники вищого ступеня порівняння просту і складену форми. 2- варіант: від записаних на дошці прикметників утворіть найвищий ступінь порівняння просту і складену форми.

 

      Сильний – ( сильніший, більш (менш) сильний)

                          ( найсильніший, найбільш (найменш) сильний);

      Міцний -   ( міцніший, більш (менш) міцний)  

                         ( найсильніший, найбільш(найменш) міцний)

      Здоровий – (здоровіший, більш (менш) здоровий)

                          ( найздоровіший, найбільш (найменш) здоровий)   

Вчитель: А зараз обміняйтеся зошитами, візьміть олівчики і дивлячись на опори з правильними відповідями перед вами, виправте в одне одного  помилки, а я потім зберу зошити відкоригую і поставлю оцінки.

-          В кого з вас немає жодної помилки?

-          Хто припустився однієї або двох помилок?

( вчитель роздає промінці за правильні відповіді, коментуючи свій вибір)  

 

«Кодовий диктант»

Вчитель: А зараз я пропоную перевірити вам самих себе, наскільки гарно ви засвоїли сьогоднішній матеріал, запишіть кодовий диктант.

 

Шифр диктанту записаний  на дошці.

 

                                 Ступені порівняння прикметників

 

                     Вищий

                   Найвищий

 

  проста форма

складена форма

  проста форма

складена форма

 

            1

              2

         3

            4

 

Вчитель зачитує речення учні знаходять прикметники вищого або найвищого ступеню порівняння і записують їх під заданим кодом.

 

 1. Щонайбільший досвід – це поразка не чужа, а власна. 2. Минає вічність, як тимчасовість, закон вищий у серці – Совість. 3. Свій хліб більш ситний.

4. Заздрість – якнайогидніше з усіх почуттів. 5. Сміх краще лікує, ніж усі ліки. 6. Для того, хто деревце посадив, земля стає ближчою і найбільш рідною.

 

Шифр правильних відповідей: 3, 1, 2, 3, 1, 1, 4.

 

Підсумок: Дякую вам діти за сьогоднішній урок, ви гарно працювали і добре справлялися із завданнями. Я сподіваюся, що ви отримали насолоду від нашого емоційного уроку, вас зігрівало проміння нашого сонечка, а значить стали  впевненішими, розумнішими і здоровішими.

 

 

                                                Вищий ступінь

 

                  проста форма

 

                   складена форма

                 сильніший

 

              більш (менш) сильний

                  міцніший

              більш (менш) міцний

 

                  здоровіший

              більш( менш) здоровий

 

 

 

 

 

                                            Найвищий ступінь

 

                  проста форма

 

                   складена форма

                 Найсильніший

                якнайсильніший,

                щонайсильніший

          найбільш (найменш) сильний

                 сильніший над усе,

                 сильніший за всіх

                 здоровіший за всіх

ступені порівняння прикметників, урок укр мова, мова уроки, відкритий урок

 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: vindisel (16.02.2011)
Переглядів: 9274 | Коментарі: 2 | Теги: відкритий урок з мови, мова, 89 школа, прикметники, 89, ступені порівняння прикметників | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 2
2  
дякую

1  
Супер!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz