П`ятниця, 19.04.2024, 15:55
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Відкриті уроки

Виховна година "Е" - ознака смерті



Мета: Дати уявлення про харчові добавки; розкрити вплив хімічних сполук на організм людини; ознайомити учнів з наслідками вживання їжі з великим вмістом харчових фарбників, емульгаторів; формувати навички правильного вибору продуктів харчування; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я, способу життя.

 

Обладнання: аркуші паперу ( формат А – 4) з позначками харчових добавок, фарбників, емульгаторів; декілька видів продуктів харчування(сік, шоколад, батончик, сухарики) шаблони доповідей, зображення харчових продуктів, епіграф.                                                     

 

Прогнозований результат: учні навчаться визначати склад  продуктів харчування,  самостійно визначати небезпечність продукту.     

ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ

1.     Підготовчий етап

2.     Вступ

3.     Теоретичний етап

4.     Практичний етап

5.     Підсумковий етап

6.     Релаксація

 

1.     Підготовчий етап

Напередодні учні отримали завдання: об’єднатись в групи, виготовити стінгазети на тему «Здорове харчування». Ними прикрашається класна кімната.

 

На дошці епіграф «Люди часто хворіють, бо глядітись не уміють»

 

Учні об’єднуються в 3 групи за бажанням

 

2. Вступ

Класний керівник: Дорогі діти! Ми зібрались щоб поспілкуватись про найулюбленіше, найсмачніше, найсолодше. Про те, без чого не може жити жодна людина. Про їжу.

  • Чи любите ви посмакувати ласощами?  
  • Якими?                                                                 

Зараз я пропоную в даному переліку обрати один найулюбленіший, найсмачніший на ваш погляд продукт.

 

(Кожна група отримує конверти з зображенням продуктів(формат А-4); дітям необхідно обрати один найулюбленіший продукт; вибір кожної групи вчитель прикріплює до дошки в стовпчик).

 

  • А чи знаєте Ви з чого виготовлені обрані вами продукти?

(кожна група висловлює припущення що до складу обраного ними продукту).

 

Класний керівник: Нажаль крім названими вами натуральних продуктів до складу їжі входять різноманітні хімічні сполуки, харчові добавки, фарбники, емульгатори. І не всі вони корисні для організму людини. Більшість з них вказано на етикетці продукту, але в зашифрованому вигляді. Зазвичай це буква «Е» з певним номером, наприклад Е161, Е122 та інші.

 

  • Чи зустрічали ви на етикетках такі позначки?  
  • Чи відомо вам їх значення?

 

  1. Теоретичний етап

Пропоную Вам познайомитись з цими загадковими «Е».

     Усі хімічні домішки, котрі класифікують за шкалою «Е» нумерують від 100 до 999. Літера Е означає Європа, тобто, те що цю сполуку виготовили і перевірили на території Європи.

     1. Основною групою речовин, що визначають зовнішній вигляд продуктів харчування, є харчові барвники( натуральні і синтетичні). В Україні дозволяють для застосування 60 найменувань барвників. Барвники нумеруються від 100 до 199.

     Найбільш поширені і небезпечні фарбники: Е122; Е102; Е104; Е124; Е129; Е110;

 

(вчитель навпроти першого обраного учнями продукту прикріплює на дошці аркуш з найбільш небезпечними фарбниками)

 

  Класний керівник: Вони широко використовуються у солодкій воді, морозиві, печиві, цукерках. Ці продукти викликають гіпер активність, швидку втомлюваність, імпульсивність, захворювання на рак, пониження зору, розлад шлунку, є шкідливими для шкіри.

 

(навпроти продукту та переліку фарбників поміщаються захворювання викликані вживанням фарбників. Маємо на дошці  логічний ланцюжок. Аналогічний будуємо і до двох інших продуктів харчування)

 

Класний керівник: 2.Поширеними і небезпечними є консерванти. Вони нумеруються від 200 до 299. Ця харчова добавка сповільнює псування продуктів. Найбільш небезпечними консервантами є: Е223; Е211; Е213; Е224; Е240; Е232;

Широко використовуються в море продуктах, повидлах, соусах, стравах швидкого приготування;

Більше 90% кисло - молочних продуктів в Україні містять кількість консервантів, що перевищує безпечну для здоров’я людини норму.

Дані речовини викликають алергію, злоякісні пухлини, хвороби печінки та нирок.

(на дошці будується наступний логічний ланцюжок)

                              

Класний керівник: 3. Широкого використання набули ароматизатори та підсилювачі смаку. Вони нумеруються від 600 до 699. У їжу кладеться у 50 разів більше підсилювачів смаку, ніж 40 років тому. Найпоширенішими є: Е621, Е631, Е627,Е636,Е637. Є ще дуже цікавий факт дії ароматизаторів та підсилювачів смаку. Вони викликають звикання у споживача. Тобто, ви вже не зможете відмовитись від неї. Ці домішки негативно впливають на здоров’я людини, якщо протягом доби буде вжито більше 2 грам (в бульйонному кубику 1,5 грама, то скільки їх в пачці чіпсів?)

Ці хімічні сполуки викликають головний біль, підвищене серце биття  температуру, слабкість.

    Найчастіше ці речовини використовують при виготовлені швидко супів, напівфабрикатів, шоколадних батончиків, сухариків, чіпсів.

 

Ми не можемо повністю вберегти себе від хімічних домішок, але можемо хоча б ретельніше обирати продукти.

    Дуже відома людина, автор світових бесцелерів про школу та бізнес, американець японського походження Роберт Кійосакі вважає, що більшість  вивчаємих в школі предметів є безкорисними, так як вантаж знань сам по собі нічого не вартий, якщо не вміти ним користуватись. В наш складний час найцінніше що може бути у людини це розум, тобто вміння користуватись набутими знаннями.

Зараз у вас є можливість використати набуті щойно знання на практиці.

 

4. Практичний етап

Завдання: кожна група обирає 3 продукти харчування; за допомогою переліку харчових добавок визначити вміст хімічних речовин і наслідки які вони викликають; Скласти письмовий звіт і ознайомити присутніх з результатами дослідження.

 

(таблиці харчових домішок, звіти-шаблони кожній групі надаються вчителем)

 

5. Підсумковий етап

Учні оголошують висновки свого дослідження, зачитують звіти.

 

6. Релаксація

Класний керівник: Діти! Я сподіваюсь наша зустріч не пройшла даремно. Пропоную Вам поділитись враженнями, закінчивши речення:

 

1.      Для мене сьогодні новим було…

2.      Я для себе зробив висновок…

3.      Ще я б хотів дізнатись про…

4.      Мені не сподобалось…

5.      Найбільше мене вразило…

6.      Я обмежу вживання в їжу…

7.      Для мене було недостатньо інформації про…

 

Класний керівник:  

Здоров'я - це багатство,

Яке Господь нам дав,

І треба, щоб з дитинства

Його ти цінував.

Здоров'я не придбаєш

За гроші, пам'ятай.

Його від Бога маєш,

Про це не забувай.

 

Бережи здоров'я змалку,

Бо хазяїн тіла - ти.

Щоб життя прожити довге,

Себе треба берегти.

    То ж дорогі діти, бережіть своє здоров’я, бо воно найцінніший скарб!!!

Завантажити

е, добавки, пищевые, пища, школа, сообщение

ЗВІТ

   Наша експертна група проводила дослідження на вміст ароматизаторів, консервантів, фарбників таких продуктів:

  • ………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………

Ми виявили, що вони містять:

  • Фарбники……………………………………………………………………….....
  • Консерванти………………………………………………………………………. Ароматизатори ……………………………………………………………………

Наявність даних хімічних сполук в організмі людини може призвести до

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

Найбільш небезпечним виявився продукт……………………………………………

То ж радимо………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………….

 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: vindisel (23.02.2011)
Переглядів: 3456 | Теги: открытый урок, харчы, виховна година, добавки, смерть, школа, отруэння, 89 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz