Четвер, 21.11.2024, 21:01
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1805
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Методичні розробки

« Маленькі секрети здоров’я дітей»

З досвіду роботи педагогів

Криворізької загальноосвітньої школи №89

Литвиненко Тетяни Михайлівни,

вчителя початкових класів вищої

кваліфікаційної категорії,

Кумпан Інеси Петрівни,

вчителя початкових класів вищої категорії,

Мараховської Вікторії Іванівни,

вчителя фізичної культури вищої категорії

Криворізької загальноосвітньої школи №89

 

 

Тренерський  портфоліо

« Маленькі секрети здоров’я дітей»

 

Мета: збагатити педагогів знаннями з досвіду впровадження фізкультхвилинок, динамічних пауз, прийомів і методів оздоровчої педагогіки під час навчально-виховного процесу в класах інтенсивної педагогічної корекції. Ознайомити з профілактичними прийомами гіподинамії та відновлення розумової працездатності.

 

- Що таке «здорова» школа?

- Напевно, ця така установа, в якій праця й навчання радісні?!

- Це дім, де життя організоване природовідповідно, за принципами співіснування та співробітництва.

- Це місце, де людина не відчуває себе неповноцінною, самотньою та покинутою.

- Та це ж ідеал!

 - Так. На хвилину уявімо собі такого випускника школи: цілісного, духовно багатого, люблячого, творчодіяльнісного, позитивно налаштованого, відповідально-вільного, самостійного, розуміючого зміст свого життя.

- Це міф, утопія сьогоднішньої системи освіти. Де знайти таких вчителів, які  б успішно виховали таку особистість?

- Їх шукати не треба - це креативні освітяни XXI ст.,справжні майстри педагогіки, здорові, відповідальні, впевнені в собі – педагоги 89-ої школи. Хочете дізнатися секрети їх успішності педагогічної діяльності?

- Ну-ну! Послухаємо, чим здивуєте?

- Найпростіше з їх досвіду роботи – це аромотерапія.

- Що воно таке?

- Ця наука - майже мистецтво, яке допоможе відчути впродовж дня вам і вашим дітям гармонію тіла і духа, створить відповідний настрій і забезпечить комфорт на уроці. Ароматерапія зробить ваш кабінет неповторним, створить відповідні умови для того, щоб ви не захворіли, спілкуючись із учнями, що вже хворіють.

- А ще використання аромомасел принесе і вам, і вашим учням задоволення від самого процесу навчання. Оскільки вони стимулюють мозкову активність, допомагають концентрації уваги. Тож щиро радимо Вам використовувати цей прийом оздоровлення!

- Вірний вибір. Масла грейпфрута, розмарину, лимону - покращать пам’ять та увагу, якщо діти розгублені.

Масла бергамоту, лаванди та м’яти – допоможуть зняти зайву тривожність.

Аромати герані, лаванди або іланг-ілангу – допоможуть зняти почуття напруги та нервозності. Суміш масел сосни, м’яти та лаванди вбиває мікроби та стафілококи.

- Ми, педагоги, 89, не лише гарні вчителі, які щиро люблять свій предмет та учнів, а й психологи-початківці, які дбайливо ставляться до їхнього емоційного стану, дбають за їхнє психічне здоров’я.

- Психічне здоров’я- не головне, головне фізична міць та краса зовнішня!

- Що ти говориш? Нам, досвідченим вчителям, дуже важливо знати і слідкувати за настроєм і психічним станом учнів, аби не завдавати шкоди їхньому здоров’ю. Послухай, як я починаю свій урок після вихідних та канікул. Я використовую кольоротерапію?

- Що воно таке?

- Зараз дізнаєшся.

- Пропоную перевірити настрій гостей!

- Обраний колір може передавати не тільки психічний стан людини, а і риси характеру, її настрій.

- Знаю, найбільш значимі фігури дитина завжди виділяє більшою кількістю кольорів. А відкрито неприймаємих персонажів малює чорним, або темно-коричневим кольором.

Темно-синій  - концентрація на внутрішніх проблемах, потреба в спокої, самоаналіз.

Зелений – рівновага, незалежність, впертість, прагнення до безпеки.

Красний – сила волі, ексцентричність, направленість у зовнішній світ, агресія (якщо красного забагато), підвищена збудженість, активність.

Жовтий – добрі емоції, безпосередність, цікавість, оптимізм.

Фіолетовий – фантазія, інтуїція, емоційна та інтелектуальна зрілість.

Коричневий – відчуття, фізичний дискомфорт, незручність, часто неприємні емоції.

Чорний – пригніченість, протест,  справжня потреба в змінах

Сірий – відсутність кольору, апатія, бажання піти, не помічати нічого, що тривожить.

- Слідкуйте за тим, які кольори обирають ваші діти, якими олівцями малюють!

Якщо ви бачите, що переважає на уроці стомленість,  увага загальмована ,треба дітей підбадьорити, побудити до роботи, підняти настрій. За таких умов ми, педагоги школи культури здоров’я, проводимо фізкультхвилинки, пальчикову гімнастику й інші рухливі та гімнастичні вправи.

1. Сороконіжки

Две сороконожки бежали по дорожче,

Так бежали, так бежали,

Что друг дружечку обняли,

Так обняли, так обняли,

Что едва ли их розняли.

 

2. Я малюю зайчика ( Колові рухи руками над головою).

Для вас - раз.

Це у нього, бачите, (Руки кладуть на голову)

Голова – два.

Це у нього вуха (Піднімають руки вгору до вух)

Догори – три.

Це стирчить у нього хвостик (Повертають тулуб праворуч, ліворуч)

Сірий – чотири.

Це очиці весело горять – п’ять. (Прикладають руки до очей).

Ротик, зубки – нехай ( Імітують жування моркви)

Морквинку їсть – шість.

Шубка тепла, хутряна (Плещуть в долоні).

На нім – сім.

Ніжки довгі, щоб гасав (Підскакують на місці)

Він лісом – вісім.

Ще довкола посаджу дерева („Садять дерево, притоптують ямку”)

Я – дев’ять.

І хай сонце сяє з піднебесся – десять. (Піднімаються на носках).

 

3. Фізкультхвилинки

Примірний комплекс вправ фізкультурних хвилинок (ФХ)   Шкільні заняття,  які  поєднують  у собі психічне,  статичне, динамічне навантаження на  окремі  органи  і  системи  і  на  весь організм  в цілому,  потребують проведення на уроках ФХ для зняття локального стомлення і ФХ загального впливу.

ФХ для покращення мозкового кровообігу.

     1. Вихідне положення (в.  п.) -  сидячи  на  стільці,  1-2  - відвести голову  назад  і  плавно  нахилити  назад,  3-4  -голову нахилити вперед,  плечі не піднімати.  Повторити 4-6  разів.  Темп повільний.

 2. В. п. - сидячи, руки на поясі, 1 - поворот голови направо, 2 - в.  п.,  3 - поворот голови наліво,  4 - в.  п.  Повторити 6-8 разів. Темп повільний

 3. В.  п.  - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 - махом ліву руку занести   через   праве   плече,   голову  повернути  наліво, 2 - в.  п.,  3-4 - теж правою рукою.  Повторити  4-6  разів Темп повільний.

ФХ для зняття стомлення з плечового поясу та рук

     1. В.  п.  - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 - праву руку вперед, ліву вгору,  2 - перемінити положення рук.  Повторити  3-4 рази,  потім розслаблено опустити вниз і потрясти кистями,  голову нахилити вперед. Темп середній.

     2. В.  п.  - стоячи або сидячи, кисті тильним боком на поясі, 1-2  -  звести лікті вперед,  голову нахилити вперед,  3-4 - лікті назад, прогнутися. Повторити 6-8 разів, потім руки вниз і потрясти розслаблено. Темп повільний.

3. В.  п.  - сидячи,  руки вгору,  1 зжати кисті в кулак, 2 -розжати кисті.  Повторити  6-8  разів,  потім   руки   розслаблено опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.

 ФХ для зняття стомлення з тулуба

     1. В.  п.  - стійка ноги нарізно,  руки за голову,  1 - різко повернути  таз  направо,  2 - різко повернути таз наліво.  Під час поворотів плечовий  пояс оставити нерухомим.  Повторити 6-8 разів. Темп середній.

2. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за голову, 1-3 - кругові рухи тазом  в один бік,  4-6 - теж у інший бік,  7-8 - руки вниз і розслаблено потрясти кистями. Повторити 4-6 разів. Темп середній.

     3. В.  п.  - стійка ноги нарізно,  1-2 - нахил вперед,  права рука  сковзає  вздовж  ноги вниз,  ліва,  згинаючись,  вздовж тіла вгору,  3-4 - в.  п.,  5-8 - теж в інший бік. Повторити 6-8 разів. Темп середній.

 ФХ загального  впливу  комплектуються з вправ для різних груп м'язів з урахуванням їх напруження в процесі діяльності.

Перекатування олівця між пальцами від великого до мізинця і назад, почерзі кожною рукою.

Практикуємо пальчикові вправи і в індивідуальній роботі з дітьми, які того потребують.

"Пальчики вітаються”

а) однією рукою: кінчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки (те ж саме – лівою рукою);

б) двома руками: тримаючи долоні вертикально одну навпроти одної, почергово (починаючи з мізинців і закінчуючи великими пальцями) з’єднувати й розводити пальці, промовляючи слова "Добрий день пальчику!”.

Категорія: Методичні розробки | Додав: vindisel (03.02.2011)
Переглядів: 1494 | Теги: фізкультхвилинки, розумова працездатність, школа, секрет здоровя, как біть здоровім, досвід педагогів, динамічні паузи, опит педагогов | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz