Перехід до вузівської системи
навчання є складним і незрозумілим для випускників, бо вони не мають
необхідного мінімуму вмінь і навичок до самостійної роботи з
джерелами та науковою літературою, а також не вміють на задовільному рівні вести конспекти лекційних занять.
Окрім лекційних і семінарських
занять, що входять до змісту кожного модуля,
студенти мають виконувати завдання, які виносяться на самостійну роботу та
індивідуальні науково-дослідні завдання (ІНДЗ). І саме вчителі мають
підготувати майбутніх абітурієнтів до
цих труднощів.
Ми маємо змінити підхід до самостійної роботи. Питання самостійної роботи повинні опрацьовуватися
письмово, з переліком використаних джерел і літератури та
відповідно до плану, запропонованого викладачем. Наявність письмової роботи та
вільне в ній орієнтування допоможе розвинути
навички до самостійної роботи з науковою літературою.
Отже, упровадження таких підходів до опрацювання окремих тем з історії в старших класах ЗНЗ значно б полегшило процеси
входження випускників до роботи за
кредитно-модульною системою.
Розширювати форми індивідуальних завдань. Маємо
широко використовувати письмові реферати або усні реферативні повідомлення, анотації на історичні джерела та наукову літературу.
Проводити семінарські заняття .
робота на занятті є найголовнішим видом діяльності у
ході опрацювання змістовного модулю.
Із педагогічної практики зазначимо,
що на уроках історії в сучасній школі більше
застосовується письмові види контролю, ніж усне опитування. Наслідком цього стало невміння учнів чітко формувати свої думки,
виступати з об'ємними усними повідомленнями, робити власні висновки. Отже,
необхідно звертати більшу увагу на мову тих учнів, що вирішили обрати для себе
гуманітарні спеціальності.
Надзвичайно
активізують учнів до осмисленої роботи на заняттях тестові підсумкові контрольні.
Таким чином, орієнтація учнів
старших класів на ті види роботи, що в майбутньому доведеться виконувати,
навчаючись на гуманітарних факультетах, повинна полегшити їхню адаптацію до
вимог вищого навчального закладу, гармонійно ввійти до нового соціального
середовища.
ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ
ІІ КАТЕГОРІЇ
ЗВЕГІНЦЕВА І.О. |