За окремим графіком проводять уроки
з різних предметів (по два з однаковою темою – традиційний і нетрадиційний). На
цих уроках присутні всі учителі школи (обов’язково на парі уроків). Після
відвідання уроків кожен вчитель заповнює анкету «Аналіз уроку».
Урок аналізує група, яка відвідала
урок. Представник групи робить аналіз пари уроків, вказуючи на найбільш
позитивні риси.
1 етап – вступне слово ведучого.
Після вступу ведучого про шляхи
демократизації освіти, види нетрадиційних уроків. Відбувається обговорення
уроків (2-3 хвилини на виступ).
Нетрадиційні уроки – це передусім
гра. «Гра – це шлях дитини до пізнання світу, в якому вона живе, це іскри, які
запалюють вогник допитливості» (В.Сухомлинський).
Один із видів нетрадиційних уроків –
«Мозкова атака». Завдання цього методу – за міні мінімальний час отримати
максимум ідей.
2 етап – ознайомлення з правилами гри.
Правила гри:
1. думки не обговорюють, а тільки фіксують.
2. аналітики розглядають найбільш спільні пропозиції, групують їх та
оголошують. Заборонено критикувати думки.
3. кола вчителів обирають аналітиків, які оброблятимуть результати гри. Інші
вчителі поділяються на групи.
3 етап
– сесія
Учителі «блискучі виконавці, яких ми не знайдемо більш
ніде в світі. Бо в нього в голові сидить інспектор, який, можливо, ніколи не
прийде до нього на урок, але вчитель про нього завжди пам’ятає.» (Ш.
Амонашвілі).
Далі пропонують завдання для сесії:
1. що вас не влаштовує в традиційних уроках з точки зору:
А) батьків; Б)
учнів; В) вчителів; Г) управлінця;
(всі відповіді слід давати письмово.)
Поки експерти працюють, ведучий цитує відомих людей про
творчість. Наприклад: «Людина досить людина лише тоді. Коли грає» (Шиллер).
«Найбільше винахідливості люди виявляють в іграх, і саме тому вони заслуговують на
увагу не тільки самі по собі, а й завдяки тому, що розвивають винахідливість»
(Лейбніц).
2. що вас приваблює в нетрадиційних уроках? (усі
відповіді дають письмово).
3. коли доцільно проводити нетрадиційні уроки? (виступає
один представник увід групи).
4. чому нестандартні уроки не знайшли широкого
використання?
5. які якості необхідні вчителю, щоб проводити
нетрадиційні уроки?
6. що роблять учні під час відповіді товариша? Чому
втомлюються?
7. за яких умов можна проводити нетрадиційні уроки?
4 етап
– штурм проблеми.
Групи отримують завдання скласти модель ідеального уроку:
висунути ідею, яка вирізняється новизною, простотою, надійністю, доступністю.
5 етап – захист ідеї
(один представник групи робить презентацію)
6 етап
– презентація рекомендацій творчих груп
7 етап
– експрес – рефлексія.
Завантажити