Четвер, 21.11.2024, 12:18
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1805
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » "Клондайк"

Моніторинг якості навчальних досягнень


Підготувала:

ШУГАЙ О.О.

 

Для практичного вирішення завдання розвитку обдарованого школяра необхідно мати цілісне уявлення про його особистість, про шляхи й механізми його самореалізації. Моніторинг розвитку його творчих здібностей, обдарованість особистості є механізмом контролю та спостереження вказаних процесів. Він допомагає виявити тенденції в їхнього розвитку, співвіднесені в часі, а також наслідки прийнятих рішень в галузі освіти. Тому моніторинг стає частиною регіональної програми розвитку освіти, до якої будуть залучені всі об’єкти системи освіти області.

 

МЕТА МОНІТОРИНГУ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ, ОБДАРОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ:

·         Розробити систему відстеження творчих здібностей, обдарованості особистості;

·         Спрямувати цю систему на оптимізацію розвитку зазначених якостей;

·         Підвищити якість освіти в закладі;

·         Удосконалити систему управління якістю освіти.

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ:

1.     спланувати систему управлінських дій, спрямованих на відстеження й розвиток творчих здібностей та обдарованості особистості;

2.     розробити систему відстеження творчого мислення та обдарованості учнів;

3.     розробити підходи до створення банку методики діагностування креативності;

4.     з’ясувати чинники, що сприяють розвитку творчого мислення школярів;

5.     виявити можливості учнів, навчати їх використовувати різноманітні прийоми для саморегуляції свого психічного стану;

6.     підвищити рівень педагогічної, соціологічної та управлінської культури всіх суб’єктів освітнього процесу;

7.     надати дослідницького та рефлексивного характеру системному управлінню розвитком творчих здібностей, обдарованості особистості.

 

МЕТОДИЧНОЮ ОСНОВОЮ моніторингу розвитку творчих здібностей, обдарованості особистості є акмеологічний підхід до освітньої діяльності. Поряд із забезпеченням освітньої успішності велике значення тут має виховання прагнення до успіху, соціальна, креативна і валеологічна складові.

Для експериментального дослідження було підготовлено пакет завдань:

  1. тести для вивчення творчого мислення учнів;
  2. експертну карту персонального оцінювання їхньої обдарованості;
  3. тести на відстеження обдарованості з математики (для 7 класів);
  4. творчі завдання з української мови (для учнів 7 класу);
  5. творчі завдання з математики і української мови (для 2-3 класів).

 

 

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ:

    • інструментарій моніторингу розвитку творчих здібностей, обдарованості особистості набуває цілеспрямованого, закінченого, комплексного вигляду, має особистісно зорієнтованих характер і забезпечує високу точність  результатів, можливість повторного дослідження в аналогічних умовах;
    • діагностичний матеріал дає змогу аналізувати проблему співвідношення інтелектуального і особистісного розвитку учня. Доцільно системно використовувати експертні карти персонального оцінювання обдарованості учнів для вивчення домінуючих здібностей учня та їх вираженості;
    • моніторинг спонукає вчителів до глибшого вивчення можливостей учнів. Вивчення шкільної мотивації школярів відіграє важливу роль в успішному оволодінні навчальною діяльністю. Креатині тести доцільно використовувати не лише для діагностики, а й для відстеження розвитку креативності учнів, дослідження розвитку обдарованості учнів, індивідуалізації навчання згідно з потребами обдарованих дітей. Системне використання запропонованих методик дасть значний діагностичний матеріал, аналізуючи який, педагоги зможуть розробляти програми корекції та розвитку учнів. Необхідно приділити особливу увагу учням, які набрали вищі за середні показники школи з інтелектуальних, мотиваційних та креативних тестів, як потенціально обдарованим.
    • Моніторинг сприяє впровадженню дослідницьких методів роботи.
    • Існує потреба в навчанні педагогів використання психологічних методик.

 

 

Отже, вплив результатів дослідження на якість освіти потребує подальшого вивчення. Для розробки програм розвитку та корекції необхідно продовжувати моніторинг. 

Категорія: "Клондайк" | Додав: vindisel (30.03.2011)
Переглядів: 1339 | Теги: моніторинг, учні, школа, КЗШ № 89, знання, якість | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz