Методи навчання
|
За яким змістом матеріалу раціонально застосовувати
метод?
|
При вирішенні яких завдань цей метод застосовується
найбільш успішно?
|
За яких особливостей учнів раціонально використовувати
метод?
|
Які можливості повинен мати вчитель для використання
цього методу?
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Словесні
|
Коли матеріал має теоретично-інформаційний характер
|
При формуванні теоретичних і практичних знань і вирішенні інших завдань
навчання
|
Коли учні готові до засвоєння інформації даним видом словесних методів
|
Коли учитель володіє відповідними словесними метолами краще, чим іншими
методами
|
Наочні
|
Коли зміст навчального матеріалу дозволяє використовувати наочність
|
Для розвитку спостережливості, підвищення уваги до вивчаючих питань
|
Коли наочні посібники, які є, доступні учням
|
Коли вчитель має необхідні посібники чи може виготовити їх сам
|
Практичні
|
Коли зміст теми включає практичні вправи, виконання трудових завдань,
проведення дослідів
|
Для розвитку практичних умінь і навичок
|
Коли учні готові до виконання завдань такого змісту
|
Коли вчитель має посібники, дидактичний матеріал для організації цих
практичних вправ
|
Репродуктивні
|
Коли зміст дуже складний чи простий
|
Для формування знань, умінь і навичок
|
Коли учні готові до проблемного вивчення даної теми
|
Коли в учителя немає часу для проблемного вивчення цього матеріалу
|
Проблемно-пошукові
|
Коли зміст матеріалу має середній рівень складності
|
Для розвитку самостійності мислення, дослідницьких умінь, творчого
підходу до справи
|
Коли учні підготовлені до проблемного вивчення матеріалу
|
Коли вчитель має час для проблемного вивчення теми і добре володіє
методами
|
Індуктивні
|
Коли зміст теми в підручнику викладено індуктивно
|
Для розвитку умінь узагальнювати, здійснювати індуктивні висновки (від
окремого до спільного)
|
Коли учні підготовлені до індуктивних роздумів і мають труднощі в
дедуктивних міркуваннях
|
Коли вчитель краще володіє індуктивними методами навчання
|
Самостійна робота
|
Коли матеріал доступний для учнів і може бути вивчений самостійно
|
Для розвитку самостійності в навчальній діяльності, формування навичок
навчальної праці
|
Коли учні готові до самостійного вивчення даної теми, мають необхідні
знання і вміння
|
Коли є дидактичні матеріали для самостійної роботи учнів, час і вчитель
уміє правильно організувати її.
|