Перша і
найголовніша лекція виховання громадянства для учнів є наука про їх власну
систему керування. Учні повинні розуміти, як твориться політика, як
вибрати керівника, як громадяни можуть впливати на органи влади.
Шкільна
діяльність має бути запланована так, щоб учні отримали безпосередній
досвід демократичного процесу. Дуже ефективною в цьому питанні є участь в
учнівському самоврядуванні. Демократичним методам можна також навчати,
створюючи модель демократичного процесу в дії. Наприклад, учні кількох
шкіл можуть брати участь у діяльності моделі парламенту чи міжнародних
організацій, дискутуючи над проблемами, якими займаються ці установи. У
класах учні повинні регулярно брати участь у голосуванні для розв’язання
проблем класу. Вчителі мають заохочувати учнів до демократичної поведінки,
застосовуючи відповідні навчальні методи.
Вчителі
повинні заохочувати учнів до того, щоб вони сумнівалися, ставили
запитання,мали і висловлювали
власну позицію.
Цінною
педагогічною технікою, яка навчає демократичної майстерності, є дебати.
Ще один спосіб
навчання демократії – організація навчальних програм з історії, суспільних
наук та літератури таким чином, щоб учні могли проаналізувати ідеї
поширення демократії в західному світі та у своїй країні, а також дії та
почуття людей, які боролись за демократію.
Перехід від
аналізу до ідей має стати черговою віхою у навчанні демократичних
цінностей. Цього можна досягти шляхом заохочення учнів до участі в
програмі дій місцевого самоврядування.