Вівторок, 16.04.2024, 22:22
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Категорії розділу
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Учителю » Психологія

Учитель — людина настрою


 Педагоги знають: чим працювати з дітьми без настрою, краще зовсім не працювати! Але завжди можуть найтися обставини, що не залежать від нас, які вибивають із колії.

Приміром, учителька спізнюється на урок. Причина банальна: повільніше, ніж звичайно, ішов автобус, пробки, аварія... Урок уже почався, діти не за партами, викладач, зрозуміло, теж ще не в кабінеті. Добіжить до школи, зустріне на порозі дітей, почує їхнього голосу з несправдженою надією про те, що вона вже не прийде. Учні сядуть за парти й зрозуміють, що краще причаїтися, тому що настрій у вчительки, м'яко говорячи, погане, зараз почне ставити «двійки» і вичитувати. І викладач це теж розуміє й знає, що хлопці прекрасно бачать: день починається «не дуже».

Що говорять самі вчителі про свій настрій? Самі банальні «речі».

Настрій піднімається, якщо

  • учні готові до уроку,
  • активно відповідають,
  • поводяться нормально, почувається дисципліна,
  • хлопці виявляють цікавість до розповіді вчителя.

На жаль, нічого ідеального не буває... І хоча всі ми знаємо, що настрій сильно впливає на роботу, нам самим буває дуже складно вплинути на настрій. Здорово, якщо можна відволіктися на якийсь час, а потім повернутися до справи. У школі це зробити вкрай важко.

Виходить замкнуте коло: настрій погане, справа не спориться, а настрій від цього псуватися ще більше. До цього додаються невиучені уроки й брутальність учнів.

Що може допомогти настрою викладача на думку учнів:

  • гарне поводження,
  • готовність до уроку,
  • проходження правилам,
  • комплімент (або сказати щось приємне),
  • уважність,
  • підготовка додаткового матеріалу,
  • обіг за допомогою, якщо щось не виходить.

А якщо у вчителя настрій гарний, те й урок пройде цікаво й легко, оцінки будуть справедливі, небажану низьку оцінку можна буде підтягти, учні не будуть боятися відповідати й зробити помилку.

Хочете довідатися про себе, як про вчителя, трохи більше? Пропонуємо Вам тест

Прочитавши відповіді, зафіксуйте варіант, щоб не забути. Вибирайте той варіант, що найбільше точно відбиває ваші думки, почуття й дії.

1. У вихованні важливіше всього

а) оточити дитини теплотою й турботою;
 б) виховати поважне відношення до старшого;
 в) виробити в нього певні погляди й уміння.

2. Якщо хтось у класі відволікається, мене це дратує настільки, що я не можу вести урок

а) так; б) немає; в) залежно від настрою.

3. Коли учень на уроці викладає факти, які мені невідомі, я випробовую

а) інтерес; б) зніяковілість; в) роздратування.

4. Якщо клас не наведений у порядок,

а) моя реакція залежить від ситуації;
 б) я не обертаю на це уваги;
 в) я не можу почати урок.

5. У конфліктах з іншими людьми я відчуваю провину за собою

а) часто; б) залежно від ситуації; в) рідко.

6. Для мене важливіше

а) відносини з учнями; б) з колегами; в) не знаю.

7. Деякі учні викликають у мене роздратування, що буває важко сховати

а) часто; б) іноді; в) ніколи не викликають.

8. Присутність на уроці сторонніх

а) надихає мене;
 б) ніяк не відбивається на моїй роботі;
 в) вибиває мене з колії.

9. Я вважаю своїм обов'язком зробити зауваження, якщо дитина порушує порядок у громадському місці

а) залежно від ситуації; б) немає; в) звичайно.

10. Мої шкільні оцінки залежали від моїх зусиль, а не від настрою вчителів

а) так; б) не завжди; в) немає.

11. Під час зміни я волію спілкуватися

а) з учнями; б) з колегами; в) краще побути на самоті.

12. Я майже завжди йду на урок у піднятому настрої

а) немає; б) не завжди; в) так.

13. У мене є такі якості, по яких я перевершую інших

а) так; 2) немає; 3) не впевнений.

14. Я волію працювати під керівництвом людини, що

а) пропонує простір для творчості;
 б) не втручається в мою роботу;
 в) дає чіткі вказівки.

15. Коли я ладу плани, я не сумніваюся в успіху задуманого

а) звичайно; б) іноді; в) сумніваюся.

16. Випадкові зустрічі з учнями за межами школи

а) роблять мені приємність;
 б) викликають у мене почуття незручності;
 в) не викликають у мене особливих емоцій.

17. Буває, що без видимих причин я почуваю себе щасливим або нещасним

а) часто; б) рідко; в) ніколи.

18. Зауваження з боку колег й адміністрації

а) мене мало хвилюють;
 б) іноді зачіпають мене;
 в) часто зачіпають мене.

19. Під час уроку я дотримуюся наміченого плану

а) залежно від ситуації;
б) віддаю перевагу імпровізації;
в) завжди.

20. Мої успіхи звичайно зізнаються іншими людьми.

а) так; б) не завжди; в) рідко.

21. З думкою, що кожного учня потрібно приймати таким, який він є

а) я згодний; б) не згодний; в) щось у цьому є.

22. Мені не вистачає теплоти й підтримки з боку близьких і колег

а) так; б) іноді; в) немає.

23. Думка про майбутню зустріч із учнями й колегами

а) робить мені приємність;
 б) особливих емоцій не викликає;
 в) у тягар.

24. Коли я бачу, що учень веде із мною зухвало

а) волію з'ясувати відносини;
 б) ігнорую цей факт;
 в) я плачу йому тією же монетою.

25. Від того, як виховують дітей у родині, залежить

а) майже все; б) дещо; в) нічого не залежить.

26. У роботі для мене важливіше всього

а) прихильність учнів;
 б) визнання колег;
 в) почуття власної необхідності.

27. Успіх уроку залежить від мого фізичного й щиросердечного стану

а) часто; б) іноді; в) не залежить.

28. У дружелюбному відношенні з боку колег

а) я не сумніваюся;
б) упевненості немає;
в) важко відповісти.

29. Якщо учень висловлює точку зору, що я не можу прийняти

а) намагаюся зрозуміти його точку зору;
 б) переводжу розмову на іншу тему;
 в) я намагаюся поправити його, пояснити йому його помилку.

30. Якщо я захочу, я зможу розташувати до себе будь-якого

а) так; б) залежно від ситуації; в) навряд чи.

31. Якщо при мені незаслужено карають учня

а) я відразу  заступлюся за нього;
 б) один на один зроблю зауваження колезі;
 в) порахую некоректним втручатися.

32. Робота дається мені ціною великої напруги

а) звичайно; б) іноді; в) рідко.

33. У мене немає сумнівів у своєму професіоналізмі

а) звичайно; б) є сумнів; в) не доводилося замислюватися.

34. По-моєму, у шкільному колективі важливіше всього

а) можливість працювати творчо;
 б) відсутність конфліктів;
 в) трудова дисципліна.

35. На дітей впливає так багато факторів, що зусилля батьків зводяться на «ні».

а) не думаю; б) не завжди; в) так.

36. З висловленням «Я нічому не можу навчити цього учня, тому що він мене не любить»

а) згодний повністю;
б) не згодний;
в) щось у цьому є.

37. Думки про роботу заважають мені заснути

а) часто; б) рідко; в) ніколи не заважають.

38. На зборах і педрадах я виступаю по хвилюючим мене питанням

а) часто; б) іноді; в) волію слухати інших.

39. Дорослий може застосувати силу відносно  дитини

а) ні, це неприпустимо; б) важко відповісти; в) якщо він цього заслуговує.

40. Люди, що не зуміли реалізувати свої можливості, повинні винити в цьому тільки себе

а) так; б) у деяких випадках; в) немає.

41. Під час канікул я відчуваю потребу в спілкуванні з учнями

а) так; а) немає; а) іноді.

42. Я знаходжу в собі досить сил, щоб упоратися із труднощами

а) рідко; б) звичайно; в) завжди.

43. Мені доводилося виконувати накази людей не цілком компетентних

а) так; б) не пам'ятаю; в) немає.

44. Непередбачені ситуації на уроках

а) можна ефектно використати;
 б) краще ігнорувати;
 в) тільки заважають навчальному процесу.

45. Більшість невдач у моєму житті відбувалося по моїй власній провині.

а) так; б) не завжди; в) немає.

46. У конфлікті між учителем й учнем я в душі встаю на сторону

а) учня; б) учителі; в) зберігаю нейтралітет.

47. На початку або кінці навчального року в мене проблеми зі здоров'ям

а) як правило; б) не обов'язково; в) проблем зі здоров'ям немає.

48. Мої учні ставляться до мене із симпатією

а) так; б) не все; в) не знаю.

49. Учень зобов'язаний виконувати будь-які вимоги вчителя

а) немає; б) не знаю; в) так.

50. Успіх залежить від здатностей і працьовитості людини, а не від удалого збігу обставин

а) найчастіше; б) не впевнений; в) не згодний.

Підрахуйте кількість відзначених вами варіантів.

Тепер можна прочитати результат:

а) Перевага першого варіанта говорить про те, що такому вчителеві близькі інтереси й проблеми учнів. В основі відносин лежить безумовне прийняття учня. Учні безпомилково почувають учителя, готового відстоювати їхні інтереси, і платять йому довірою й любов'ю. На його уроках вони почувають себе в безпеці й комфорті. Сприятлива емоційна обстановка дає можливість плідної роботи й зберігає психічне здоров'я як учителі, так й учня.

б) Перевага другого варіанта говорить про особливу значимість для вчителя його відносин з колегами, про орієнтацію на їхню думку, що може свідчити про групову залежність, що нерідко порозумівається низькою самооцінкою. Учителя мало цікавить внутрішній мир учня. У відносинах з таким учителем хлопці тримають себе насторожено, напружено, не бачать у ньому союзника. Відносини в найкращому разі не носять особистісного фарбування або пронизані почуттям недовіри й відчуження.

в) Перевага третього варіанта говорить про «самодостатність» учителя, концентрації на своїх переживаннях і проблемах. У відносинах з колегами й учнями переважає стриманість, відчуженість, що може бути викликана як особистісними особливостями, так і неблагополучним психоемоційним станом (уникання контактів, викликане утомою й нервовим виснаженням). Можливо, коло інтересів не вичерпується шкільними проблемами, є й інші можливості самореалізації. Нерідко в цьому випадку людин шукає опору в собі й поза школою.

за матеріалами:

Категорія: Психологія | Додав: vindisel (19.02.2011)
Переглядів: 1640 | Коментарі: 1 | Теги: тест для вчителя, психологія, настрій вчителя, тест | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz