П`ятниця, 26.04.2024, 19:08
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки » Історія України

БОГДАН ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ: ПОЛІТИК,ДИПЛОМАТ, ПОЛКОВОДЕЦЬ

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ :

ШУГАЙ ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА


 МЕТА: сформувати знання про Б.Хмельницького як державного діяча; розвивати вміння самостійно набувати знання; виховувати інтерес до історичного минулого.

ТИП УРОКУ: формування знань і вмінь за допомогою нових форм і методів навчання.

ОБЛАДНАННЯ: підручник Швидко Г.К. «Історія України» 8 клас; відеозапис фільму «Вогнем і мечем»; роздавальний матеріал: надруковані на аркушах сенкани, документ «З дослідження польського історика про Б. Хмельницького», портрет Б. Хмельницького; заготовки для роботи біля дошки.

 

ХІД УРОКУ

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя: Чи дивились ви хоч раз телепередачу «Перший мільйон»?Я хочу розповісти вам випадок в цій грі, якось одна учасниця мала змогу виграти 25 000 гривень, але їй завадили… 5 гривень, точніше незнання такої важливої сторінки в історії України, як життя та діяльність Б. Хмельницького. Діяльності саме цієї видатної людини і присвячена тема сьогоднішнього уроку. А до «Першого мільйону» та 5 гривень ми повернемось наприкінці уроку.  

             Далі вчитель пропонує учням висловитись з приводу їх очікувань від уроку. Разом з учнями він формулює завдання уроку:

-          розглянути діяльність Б. Хмельницького як політика, дипломата, полководця, визначити його роль в історії України;

-          дати оцінку діяльності Б. Хмельницького.

  1. «ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ».ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Слово вчителя: Перш ніж приступити до безпосередньо розгляду діяльності Б.Хмельницького, допоможіть мені вирішити проблему. Учні склали вісім сенканів, однак комп’ютерний вірус наробив в них декілька помилок. Давайте разом виправимо їх.

            Щоб ефективно вирішити цю проблему, пропоную створити групи. Якщо ви не заперечуєте, нехай це будуть учні двох сусідніх парт. Групам пропоную ознайомитись з темами сенканів і вибрати один із восьми запропонованих. Виправте помилки і подумайте, чи пов'язаний ваш сенкани із темою уроку.

           У результаті роботи учні роблять висновки, що історію національно-визвольної війни 1648-1657рр. не можна собі уявити  без Б.Хмельницького.  

 

  1. УСВІДОМЛЕННЯ ЗМІСТУ.

Учитель пропонує учням розглянути окремо діяльність Б.Хмельницького як політика, як дипломата, полководця і в тій послідовності, яку запропонують учні.

Б.Хмельницький як полководець.

Перша підтема розглядається за допомогою методи «МОЗКОВИЙ ШТУРМ». Спочатку учні записують в зошити назви битв національно-визвольної війни. Далі вчитель просить назвати битви в хронологічній послідовності, закріплюючи в цей час заготовлені  таблички з назвами битв на дошці. Учитель пропонує учням назвати риси характеру, які продемонстрував Б.Хмельницький під час цих битв, і зупиняється на такій рисі, як військова хитрість.

      На підтвердження цієї якості демонструється уривок із фільму «Вогнем і мечем», в якому показано хід Жовтоводської битви. Учні роблять висновок, що перемогу козаки здобули і за рахунок військової хитрості полководця Б.Хмельницького.

Слово вчителя: зараз ми розглядаємо військові події ХVІІ ст. А яка війна закінчилась на території нашої країни 60 років тому? Під час цієї Великої Вітчизняної війни генералів, які відзначились, нагороджували орденами російських полководців О.Суворова, М.Кутузова і…гетьмана Б.Хмельницького. про що це свідчить?

           Учні роблять висновок про значний військовий талант Б.Хмельницького.

Дослідницько-пошукова робота за першоджерелом.

Б.Хмельницький -  політик

    Після того-як,  учитель з учнями визначили зміст поняття «політика», учням пропонується робота з уривком з історичної праці польського історика Л.Кубелі за  планом:

  1. Хто автор уривку?
  2. Ставлення автора до Б.Хмельницького.
  3. Головна заслуга гетьмана з погляду польського історика.
  4. Чи згодні ви з автором щодо оцінки ним переконань великого полководця?

      У результаті опрацювання цих питань учні роблять висновок, що головною заслугою Б.Хмельницького було створення української держави.

Б.Хмельницький як дипломат

   Учитель пропонує учням висловити свою думку з приводу значення поняття «дипломат».

Слово вчителя: Висловлювання стосовно дій Б.Хмельницького як дипломата записані на дошці. Але замість назв країн, із якими він налагоджував стосунки, стоять три крапки. Пропоную учням роботу з підручником (ст. 178-182), попередньо обравши для розгляду матеріал про одну із країн (групи отримують таблички з назвами країн). Далі пропонують таблички з назвами країн закріпити на дошці напроти того висловлювання, у якому йде мова саме про цю країну.

        Групи обговорюють роль Б.Хмельницького як дипломата.

        Наприкінці роботи у групах учні роблять висновок про те, що Б.Хмельницький як дипломат домігся повної ізоляції Речі Посполитої.

 

РЕФЛЕКСІЯ

      Учитель пропонує учням зробити загальний підсумок діяльності Б.Хмельницького за допомогою методичного прийому  «Сенкан». Учні складають сенкани за ключовим словом «Богдан Хмельницький». Бажаючі зачитують свої сенкани. (див.додаток).

 

ВПРАВА «КІЛЬЦЕ»

    Наприкінці уроку вчитель повертається до питання «Перший мільйон», яке було порушено на початку уроку.

Слово вчителя: Отже, яке завдання отримала учасниця цієї гри? Вона мала відповісти на питання: «Де розташована церква зображена на п’яти гривневій банкноті?»

-А чи зможете ви дати відповідь?

  Учні дають правильну відповідь: «На хуторі Суботів, який належав Б.Хмельницькому».

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 
  2. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

-          параграф 23, с. 190-191 (до 6 балів);

-          запитання 1,2 на ст. 191 (до 9 балів);

-          твір-есе «Заповіт Б.Хмельницького» (до 12 балів).

 

 

 

ДОДАТОК

 СЕНКАН №1

Переяславська рада.

Суперечлива, але необхідна.

Домовлялись, вирішили, присягнулись. Козацька держава зникла.

Догові з Польщею.

 

СЕНКАН №2

Кримський хан.

Підступний та надійний.

Допомагав, зраджував, грабував.

Надійний союзник у визвольній війні.

Васал Московії.

 

СЕНКАН №3

Запорізька Січ

Войовнича та непримиренна.

Організовує, об’єднує, спрямовує.

З неї розпочалась національно-визвольна війна.

Колиска селянської слави.

 

СЕНКАН №4

Берестечко.

Преславне, трагічне.

Бились, тримались, перемогли.

Героїчна сторінка козацької слави.

 

СЕНКАН №5

Жовтоводська битва.

Нерішуча, але переможна.

Розпочали, перехитрили, перемогли.

Вирішальна битва у визвольній війні.

Перемога.

 

СЕНКАН №6

Зборівський мир.

Вимушений та справедливий.

Домовились, раділи, підписали.

Умови миру задовольняли Хмельницького.

Договір.

історія 8 клас, клас, історія україни, україна



Джерело: http://уроки ысторыъ, ысторыя 8 кл, богдан хмельницький, украъна
Категорія: Історія України | Додав: vindisel (17.02.2011)
Переглядів: 8753 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz