Завантажити урок №2
Урок №2
Строї
та управління ними (практичне)
Навчально-виховна мета: дати статутне визначення
елементів строю та основних команд управління строєм; вивчити обов'язки солдата
перед шикуванням
і в строю та їх практичне застосування; прищеплювати любов до стройової
підготовки.
Навчальні питання:
1. Строї та їх елементи.
2. Обов'язки солдата перед
шикуванням і в строю.
Місце проведенні: стройовий майданчик.
' Час: 45 хв.
Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни»,
Стройовий статут.
ВСТУПНА ЧАСТИНА:
5 хв.
Учитель повинен прийняти рапорт командира відділення,
привітання, перевірити наявність учнів та їх зовнішній вигляд. Звернути увагу
на охайність одягу, чистоту взуття й акуратність зачісок, вказати на виявлені
недоліки. Оголосити тему та навчально-виховні завдання на заняттях і порядок їх
відпрацювання.
ОСНОВНА ЧАСТИНА:
35 хв.
Основна частина починається з роз'яснювання значення
строю в житті та діяльності військових підрозділів, потрібно показати елементи
строю, дати статутні визначення, розповісти про призначення елементів строю й
основних команд з управління строєм.
Стрій — визначене стройовим статутом розміщення військовослужбовців,
підрозділів і частин для спільних дій у пешому Порядку
та на машинах.
Шеренга — стрій, у якому військовослужбовці розміщені один біля одного на одній лінії згідно з
визначеними інтервалами.
Фронт строю — бік строю, в якому військовослужбовці розміщені
обличчям, а машини — лобовою частиною.
Фланг строю — край строю, правий або лівий. Під час поворотів
строю назви флангів не змінюються.
Тил строю — сторона, протилежна фронту.
Інтервал
— відстань по фронту між військовослужбовця машинами, підрозділами,
частинами.
Дистанція —
відстань у глибину між військовослужбовц машинами, підрозділами, частинами.
Ширина строю — відстань
між флангами.
Глибина
строю — відстань від першої шеренги до остат шеренги, а під
час дій на машинах — відстань між першою нією машин до останньої лінії.
Ряд
— два військовослужбовці, які стоять у двошеренго строю один за одним.
Двошеренговий
стрій — розміщення військовослужбов однієї шеренги за
військовослужбовцями іншої шеренги на стані одного кроку. Колона — стрій, у якому
військовослужбовці розташов один за одним, а підрозділи — один за одним на
відстанях, значених Стройовим статутом або командиром. Розгорнутий стрій — шикування підрозділів в одну лі
по фронту в одношеренговому чи двошеренговому строю з інтервалами, визначеними
Стройовим статутом або командиром. Похідний стрій —
шикування підрозділів у колонах один За одним на дистанції, визначеній
Стройовим статутом або командиром. Напрямний —
військовослужбовець, що рухається на чолі строю у визначеному напрямі.
Замикаючий — військовослужбовець, що
рухається останнім у колоні.
Управління строєм здійснюється командами та
розпорядженнями, які подає командир голосом, сигналами й особистим прикладом
і які передаються за допомогою технічних і рухових засобів. Команди та
розпоряджання можуть передаватися колоною через командирів підрозділів (старших
машин) і спостерігачів. Обов'язки військовослужбовців перед шикуванням і в
строю.
Військовослужбовець зобов'язаний:
• перевіряти
справність своєї зброї, закріплених за ним озброєння і техніки, боєприпасів,
засобів індивідуального захисту, шанцевого інструменту, обмундирування та
спорядження;
• мати
коротку охайну зачіску;
• охайно
заправляти обмундирування, правильно надівати та пристосовувати спорядження,
допомагати товаришеві усувати помічені недоліки;
• знати
своє місце в строю, ставати до строю швидко, без метушні; під час руху
зберігати рівняння, інтервал і дистанцію; не виходити із строю без дозволу;
• у
строю без дозволу це розмовляти, додержуватися цілковитої тиші;
• бути
уважним до наказів (розпоряджень) і команд (сигналів) свого командира,
виконувати їх швидко і точно, не заважаючи іншим;
• передавати
накази (розпорядження), команди (сигнали) без перекручень, гучно та чітко.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 3
хв.
Наголошення
на темі, цілях уроку, якості їх освоєння; підбиття підсумків заняття.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
підручник «Захист Вітчизни» (2006 р.), с 81-83, конспект. |