Понеділок, 29.04.2024, 16:23
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки » Захист Вітчизни (10кл)

Урок№36

Тема: Надзвичайні ситуації природного, техногенного та соціально-політичного характеру

Навчально-виховна мета: ознайомити учнів з надзвичайними ситуаціями природного та техногенного характеру; усвідомлення учнями того, що тероризм — загроза людству.

Навчальні питання:

Надзвичайні ситуації природного характеру.

Надзвичайні ситуації техногенного характеру.

Тероризм — загроза людству XXI століття.

Місце проведення: кабінет з предмета «Захист Вітчизни». Час: 45 хв.

Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни». Матеріальне забезпечення: наочні посібники «Куточок ци­вільної оборони».

          ВСТУПНА ЧАСТИНА: 10 12 хв.

Шикування учнів, рапорт командира взводу, привітання, пере­вірка юнаків та їх зовнішнього вигляду. Оголошення теми, мети та порядку проведення уроку.

Стройове тренування; вихід із строю, підхід до начальника, повернення у стрій.

ОСНОВНА ЧАСТИНА: 28-30 хв.

Стихійне лихо — це надзвичайне природне явище, що діє великою руйнівною силою, завдає значної шкоди району, в якому відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, знищує матеріальні цінності. Розглянемо основні види стихійних лих.

Землетрус — сила і характер руйнувань в осередку ура­ження вимірюється інтенсивністю енергії на поверхні землі, яка визначається за 12-бальною шкалою і призводить до пошкоджень руйнувань будівель, споруд, інженерних комунікацій, поранення загибелі людей, які опинились у районі землетрусу, що відбуває­ться внаслідок пошкодження чи руйнування будівель, споруд, пожеж, затоплення й інших причин.

Під час землетрусу в горах стаються обвали, зсуви, сходження снігових лавин. Підводні землетруси — цунамі — являють собою довгоперіодні океанські хвилі, які, наближаючись до берега, утворюють водяні вали висотою 10-15 м і більше.

Під час затоплення трапляються випадки руйнування будівель, споруд, ділянок доріг, пошкодження гідротехнічних і дорожніх споруд, підтоплення підвалів і перших поверхів будівель, стають непридатними для використання, псування обладнання,агрегатів, майна і т. п.

Це одне із жахливих стихійних лих. Воно виникає зненацька, хоча тривалість підземного поштовху не перевищує кількох секунд, його наслідки сягають величезних масштабів. Попередити землетрус, зупинити його чи уникнути неможливо. Люди не вміють точно передбачити його початок. На земній кулі щороку відбувається понад 100 землетрусів; вони призводять до загибелі тисяч людей і до різноманітних руйнувань.

Пожежі — це стихійне поширення вогню, що вийшов з-під контролю людини. Пожежі трапляються в лісах і на торф'яниках, В житлових і виробничих приміщеннях, в енергетичних мережах і на транспорті. Пожежі завдають величезних матеріальних збитків і нерідко призводять до загибелі людей.

Повені— значні затоплення суходолу, коли вода в річках Піднімається вище звичайного рівня внаслідок рясних опадів, швидкого танення снігів, утворення льодових заторів або коли вітер гонить воду з боку моря в гирла річок.

Буревії, урагани, смерчі та шторми при швидкості вітру 100 км/год. і більше руйнують будівлі, ламають дерева, пошкоджують лінії електромереж і зв'язку, призводять до піщаних і сніжних заметів, затоплюють водою значні території. Люда отримують травми від уламків зруйнованих будівель і споруд, від предметів, дерев та ін., що летять на великій швидкості.

Сніжні лавини, замети порушують нормальну роботу всіх ви­дів транспорту, промислову діяльність виробництва, комунально-енергетичних та інших об'єктів.

Різкі перепади температур спричиняють обмерзання дро­ту й опор -повітряних електропередач, зв'язку, проїзної частини шляхів і транспортних споруд.

Селеві потоки, зсуви, гірські обвали викликають великі за­вали та руйнування автомобільних доріг і залізниць, будівель, споруд, населених пунктів, затоплення територій, загибель людей.

Викладач у ході заняття використовує приклади, які пояснюють місця стихійних лих і характер їхньої дії на природу, населення та будівельні споруди, використовуючи при цьому та­блицю характеристики уражень на прикладі стихійних лих, що трапилися у 1989-1995 рр., де вказується: вид і місце стихійних лих та аварій; рік, місяць; коротка характеристика завданих збитків; характерні масові руйнування й ураження.

Крупні аварії на промислових об'єктах за обсягом руйнувань і людських жертв, а також за характером наслідків можна порів­няти із впливом сучасної зброї, вони можуть мати такі ж ката­строфічні наслідки, як руйнування будівель, споруд, радіоактивне та хімічне забруднення значних територій, загибель людей.

Особливо небезпечні аварії на АЕС, де руйнування реакторів з ядерним паливом можуть призвести не тільки до радіоактивного забруднення значних площ, але й до виникнення вражаючої хвилі.

Осередки ураження при аваріях на АЕС характеризують­ся викидами радіонуклідів, причому особливо небезпечними для життя вважаються іони радію-134, радію-137 з періодом розпаду до 90% за 6 років.

Наприклад, при аварії на ЧАЕС викид радіонуклідів на 6 травня складав близько 63 кг, що відповідає 6,5% їх кількос­ті в реакторі на момент вибуху.

Під час вибуху 20 кг атомної бомби, скинутої на Хіросіму випало 740 г радіоактивних відходів. Тобто викид радіонуклід18 при аварії на ЧАЕС був еквівалентним дії приблизно 85 атомних бомб потужністю 20 кг.

Під час аварій виникають пожежі та великі радіоактивні зараження великих територій, ураження людей. Під час аварії ЧАЕС і незабаром після неї від радіоактивного зараження загинуло 29 чоловік, діагностовано променеву хворобу в 208 осіб, зон, які прилягають до ЧАЕС, було евакуйовано 115 тис. осіб, охоплено йодною профілактикою 5,4 млн. Проведено дезактивацію населених пунктів, на сотнях тисяч гектарів ураженої міс-ості здійснено агротехнічні заходи. Сумарні втрати народного господарства перевищили 8 млрд. крб. (на 1987 р.).

Характеризуючи осередки ураження на залізничному транспорті, необхідно зазначити, що аварії можуть бути як на шляху пересування, так і на залізничних станціях. Особливу небезпеку становлять аварії залізничного транспорту, який перевозить СДОР.

Осередки ураження СДОР на залізничному транспорті характеризуються руйнуваннями залізничних колій і поїздів, вибухами пожежами, отруєнням і загибеллю людей. Наприкінці XX - початку XXI ст. тероризм став справжнім лихом поодиноких актів насильства сучасні терористи дедалі час-переходять до масового фізичного знищення невинних людей. Події 11 вересня 2001 р. у СІЛА (зруйнування Міжнародного торговельного центру), вибух і захоплення заручників у Росії, серія терактів на транспорті у Франції, Іспанії, діяльність масових терористичних організацій («Аль-каїда» та ін.) створюють серйозну загрозу людству в усьому світі.

   ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 5 хв.

> Підбиття підсумків уроку, якості освоєння матеріалу.

Підбиття підсумків виконання стройових вправ учнями та їх участі в бесіді (відповіді).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчити конспект, підручник, с. 234-236.


Категорія: Захист Вітчизни (10кл) | Додав: vindisel (20.02.2011)
Переглядів: 2979 | Теги: залізниця, техногенного та соціально-політично, Надзвичайні ситуації природного, тероризм, аварії, защита Отечества, Захист Вітчизни | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz