Понеділок, 29.04.2024, 18:00
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки » Захист Вітчизни (10кл)

Урок №39


Тема: Біологічна зброя

Навчально-виховна мета: ознайомити учнів з поняттям «біо­логічна зброя», наслідками її застосування.

Навчальні питання:

Біологічні засоби та їх вплив на організм людини.

Обсервація та карантин.

Місце проведення: кабінет з предмета «Захист Вітчизни». Час: 45 хв.

Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни». Матеріальне забезпечення: наочні посібники «Цивільна оборона».

          ВСТУПНА ЧАСТИНА: 10-12 хв.

Шикування учнів, рапорт командира вчителеві, привітання, перевірка юнаків та їх зовнішнього вигляду. Оголошення теми, мети та порядку проведення уроку.

Стройове тренування: повороти під час руху.

          ОСНОВНА ЧАСТИНА: 28-30 хв.

Біологічна зброя та її класифікація, засоби застосування

Бактеріологічною (біологічною) зброєю називають спеціальні боєприпаси та бойові прилади із засобами доставки, споряджені біологічними засобами. Вона призначена для масового знищення живої сили, сільськогосподарських тварин і посівів, а також псу­вання деяких видів військових матеріалів і спорядження. Основу біологічної зброї становлять біологічні засоби — хвороботворні мікроорганізми (бактерії, віруси, рикетсії, грибки) і вироблювані деякими бактеріями отрути (токсини).

Як біологічні боєприпаси можуть використовуватись авіаційні бомби, касети, контейнери, розпилювальні прилади, боєприпаси реактивної артилерії, бойові частини ракет, портативні прилади (генератори аерозолів, розпилювальні пенали і т. п.) для дивер­сійного використання біологічних засобів. Розрізняють такі види біологічних засобів:

·         з класу бактерій — збудники чуми, сибірської виразки, сапу, туляремії, холери, меліоідозу та ін.;

·         з класу вірусів — збудники жовтої пропасниці, натуральної віспи, різних видів енцефалітів, пропасниці Денге та ін.;

·         з класу рикетсій — збудники висипного тифу, плямистої пропасниці Скелястих гір, пропасниці цицига-муші та ін.;

·         з класу грибків — збудники бластомікозу, кокцидіоідомікозу, гістоплазмозу та ін.

 

Для ураження сільськогосподарських тварин можуть використовуватися збудники таких захворювань, як чума великої рогатої худоби і свиней, а також збудники деяких захворювань, небезпечних для людини, наприклад, сибірська виразка, сап, меліоідоз.

Для ураження сільськогосподарських рослин можливе використання збудників іржі злаків, картопляної гнилі, грибкового захворювання рису й інших рослин, а також комах-шкідників

колорадський жук, саранча, гессенська муха).

Застосування бактеріологічної зброї призводить до масових інфекційних захворювань, небезпечних для людини.

Таблиця 1

Інфекційні захворювання

Хвороби

Шляхи передачі інфекції

Прихо­ваний

період, діб

Тривалість

утрати працездат­ності, діб

Чума

Повітряно-краплинний контакт з ле­геневими хворими; через укуси бліх, від хворих гризунів

3

7-14

Сибірська

виразка

Контакт із хворими тваринами, їх шерстю, шкурами; вживання заражено­го м'яса, вдихання інфікованого пилу

2-3

7-14

Туляремія

 

Вдихання пилу, інфікованого збудни­ками; контакт із хворими гризунами; вживання інфікованої води

3-6

40-60

Холера

Уживання зараженої води та їжі

4-6

5-30

Жовта лихо­манка

Через укуси комарів, від хворих тва­рин і людей

4-6

10-14

Натуральна Віспа

Повітряно-крапельний контакт; через інфіковані предмети

12

12-24

Плямиста лихоманка Скелястих Гір

Через укуси кліщів-переносників (від хворих гризунів)

4-8

90-180

Ботулізм

Уживання їжі, що містить токсини

0,5-1,5

40-80

 

У зоні бактеріологічного (біологічного) зараження запрова­джують спеціальний режим — карантин або обсервацію.

Карантин — суворий режим ізоляції певної групи населення з метою запобігання розповсюдженню інфекційних захворювань. У зоні карантину не дозволяється виходити зі своїх житлових приміщень. Продукти харчування та предмети першої необхідності доставляються додому. Вихід (виїзд) населення з районів каранти­ну забороняється.

Обсервація — медичне спостереження за певною групою на­селення. У зоні обсервації медична служба цивільної оборони виявляє захворювання, проводить профілактичні заходи, робить спеціальні щеплення. Обмежується спілкування між людьми.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 5 хв.

Підбиття підсумків уроку, якості освоєння матеріалу; під­сумків виконання стройових вправ учнями, їх участь у бесіді (відповіді).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчити конспект, підручник «Захист Вітчизни», с. 245-246, 383.


Категорія: Захист Вітчизни (10кл) | Додав: vindisel (20.02.2011)
Переглядів: 2983 | Коментарі: 1 | Теги: віруси, Біологічна зброя, інфекційні захворювання, Чума, бактерії, захист вітчизни 10 клас, обсервація, Холера, Карантин | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz