Мета уроку:
Навчити учнів способам пересування на полі бою під час дій у пішому
порядку.
Навчальні
питання
1. Пересування на полі бою у наступі.
2. Перебігання в складі механізованого
відділення на новий вогневий рубіж.
3. Переповзання.
Час: 45хв.
Місце: спортивний
майданчик.
Метод: практичне заняття
Матеріальне забезпечення:
навчальні гранати,
макети автоматів.
Методичне
забезпечення:
Підручник «Захист Вітчизни» (2006 р.).
Порядок проведення:
1. Вступна частина — 12 хв
1.1. Шикування
учнів в одну шеренгу, перевірка за списком та огляд зовнішнього стану учнів,
віддача рапорту командиром взводу вчителю предмета «Захист Вітчизни», привітання,
виконання команд: «Ставай!», «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!».
1.2. Оголошення
теми, основної мети та порядку проведення уроку.
1.3. Стройове
тренування. Виконання команд: «В одну шеренгу — Ставай!», «Взвод, в дві
шеренги — Ставай!». Виконання поворотів ліворуч, праворуч, кругом на місці.
1.4 Тренування у
відповіді на привітання начальника на місці.
2. Основна частина — 30 хв
2.1. Пересування
на полі бою у наступі .
Пересування на полі бою у наступі здійснюється:
· прискореним кроком або бігом: здійснюю
показ, тренування у повільному темпі, а потім швидше. Вишикую відділення у
бойовий порядок (ланцюг) і ставлю задачі командирові відділення щодо ведення
наступу (кроком та потім бігом).
· Учні тренуються пересуватися на
повний зріст, а потім — пригинаючись з темпом 130—140 кроків/хв.
· У ході тренування звертаю увагу на
дотримання інтервалів (6—8 м, або 8—12 кроків) та вирівнювання у бойовому
ланцюгу.
· Підкреслити особливості пересування
угору, вниз по схилах, по грузькій та слизькій місцевості.
· Атака переднього краю противника
супроводжується прискоренням з метанням гранати і веденням вогню з автомата
(кулемета) і вигуком «Ура!».
2.2. Перебігання
в складі механізованого відділення на новий вогневий рубіж.
Перебігання
застосовується для швидкого зближення з противником на відкритій місцевості,
коли останній веде активний прицільний вогонь. Довжина перебіжки — 20—40
кроків (в залежності від інтенсивності вогню).
Послідовність:
· поставити зброю на запобіжник;
· визначити шлях руху;
· за командою («Вперед!») стрімко
перебігти у визначене місце і залягти та відповзти або перекотитися трохи
вбік;
· зайняти вогневу позицію та
приготуватися для ведення вогню.
Показую та треную
учнів по одному відрізку перебіжки роздільно.
Вишикую відділення в одну шеренгу з інтервалами 6—8 м. Та
роздільно треную перебіжки з права по одному на визначену межу.
2.3. Переповзання.
Переповзання
застосовується
· для непомітного наближення до
противника;
· прихованого зайняття вигідних позицій
для наступу;
· ведення оборони або спостереження за
противником тощо.
Способи:
· по-пластунськи (показати, звертаючи
увагу на положення зброї при переповзанні з автоматом);
· напівкарачки;
· на боку.
Усі способи в
повільному темпі треную на рівній ділянці, а в подальшому з вибором вигідного
рельєфу місцевості.
3. Завершальна
частина — 3 хв
Наголошення теми
та навчальних цілей, завдання на наступний урок: оформлення зошитів, вивчення
будови та бойових властивостей ручних гранат.
|