Неділя, 05.05.2024, 20:02
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1803
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Вчителю інформатики » Інформатика (9кл)

Урок №2

Завантажити урок №2

Файл у форматі docx (Word 2007) як відкривати даний формат, якщо у вас office 2003 і нижчі версії, можна прочитати тут



Урок №2

Тема: «Обєкти та їх властивості»

Дата _________________

Учитель __________________________

Мета: ознайомити учнів зі структурою інформаційної системи, її апаратним та програмним забезпеченням, основними пристроями апаратної складової.

Базові поняття і терміни: Інформатика, інформація, інформаційні процеси.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютер, дошка, інструкції з ТБ у комп’ютерному класі.

Основні поняття: інформаційна система, інформаційна культура, апаратне і програмне забезпечення, інформатика.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Заспокоїти збуджених, навести тишу та порядок у класі. Перевірка відсутніх.

________________________________________________________________________________

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.       Перевірка завдання заданого за підручником__________________________________________

2.       Фронтальне опитування

·         Дайте означення інформації?

·         Де і як можна зберігати інформацію?

·         Назвіть види інформаційних повідомлень.

·         Якими спосабами можна подати повідомлення?

·         Яке кодування використовується в компютері?

·         З яких знаків складається алфавіт десяткової, двійкової систем числення?

·         Яка довжина повідомлення «Зараз урок інформатики»?

3.       Творча робота «Повідомлення про новини компютерної техніки».

ІІІ. Актуалізація опорних знань

         

 

IV. Вивчення нового матеріалу (міні-лекція)

План вивчення теми

1.       Поняття про інформаційні системи та технології.

2.       Види інформаційних систем.

3.       Поняття про апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи

4.       Етапи розвитку та сфери застосування інформаційних технологій.

5.       Поняття про інформаційну культуру та інформаційну компетентність.

6.       Інформатика як наука та галузь діяльності людини.

 

 

1.       Поняття про інформаційні системи та технології.

Слово «система» має грецьке походження й означає «ціле, утворене з окремих частин». Світ навколо нас сповнений системами — механізмами, живими істотами, спільнотами людей, тобто системами механічними, біологічними, соціальними тощо.

Інформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси.

Нагадаємо, що до інформаційних процесів належать пошук, збирання, зберігання, передавання, опрацювання інформації тощо.

В інформаційній системі можуть відбуватися один, два чи кілька процесів.  Інформаційні системи ми спостерігаємо щодня, їх прикладів можна навести дуже багато (телебачення, мережа мобільного звязку, комп'ютер, людина, фотоапарат).

Слово «технологія», подібно до слова «система», походить із грецької мови. Його утворено злиттям двох слів: «техне» — майстерність, уміння та «логос» — учення, поняття.

Найпоширенішим різновидом технологій є технології матеріального виробництва, наприклад випікання тістечок або збирання автомобіля, проте дедалі важливішими стають інформаційні технології.

Інформаційна технологія — це технологія організації роботи інформаційної системи або взаємодії кількох інформаційних систем.

2.       Види інформаційних систем.

Інформаційні системи поділяються:

Технічні (телевізор, комп’ютер, розважальний автомат).

Біологічні (жива істота, клітина, мурашник).

Соціальні (шкільний клас, фан-клуб музичного гуртка, профспілка).

3.  Поняття про апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи

Серед усіх інформаційних систем нас цікавитимуть лише технічні інформаційні системи, тобто створені людиною з використанням певних технологій. Люди, як відомо, поки не винайшли технологій створення живих істот, а отже, всі технічні інформаційні системи є неживими, немислячими. Постає питання: як же у такому разі вони можуть збирати, обробляти, використовувати або створювати інформацію чи, принаймні, «розуміти» команди людей? Відповідь полягає в тому, що ці системи запрограмовані людиною, тобто містять програмну складову, або програмне забезпечення. Отже, людина має спочатку «пояснити» системі, як поводити себе в певних ситуаціях — задати для неї програму дій; лише після цього система зможе функціонувати.  

Програмне забезпечення — інформація, що визначає поведінку інформаційної системи.

Де записуються програми і за допомогою яких засобів система виконує вказівки програм? Для цього в системі мають існувати спеціальні пристрої, які називають апаратною складовою або апаратним забезпеченням інформаційної системи.

Апаратне забезпечення — комплекс технічних засобів, необхідних для функціонування інформаційної системи.

Таким чином, інформаційна система має дві складові — програмне та апаратне забезпечення.

Інформаційна система взаємодіє з іншими системами, надсилаючи та отримуючи інформацію. Вона спрямовує запити до джерел інформації й отримує у відповідь необхідні дані, натомість споживачі самі надсилають до інформаційної системи запити. Система обробляє їх і надає споживачам відповіді.

4. Етапи розвитку та сфери застосування інформаційних технологій.

В історії інформаційних технологій налічують п'ять етапів, або «епох». На кожному етапі люди робили певні інформаційні процеси незрівнянно ефективнішими

• Першою інформаційною технологією була писемність, до її винайдення інформація передавалася та опрацьовувалася без застосування технологій. Писемність принципово полегшила зберігання й накопи¬чення знань, а також передавання їх наступним поколінням.

• Другий етап розвитку інформаційних технологій пов'язаний з книгодрукуванням, яке було винайдене наприкінці XV століття і зробило можливим стрімке поширення знань.

• Наступний, третій, етап розпочався наприкінці XIX століття з винайденням електронних засобів зв'язку: телеграфу, телефону, радіо, що дали змогу миттєво передавати знання на велику відстань.

• Четвертий етап пов'язаний із появою в середині XX століття обчислювальної техніки, яка кардинально підвищила ефективність обробки інформації.  

• Нарешті, п'ятий етап настає сьогодні, і пов'язаний він із розповсюдженням всесвітньої мережі Інтернет, яка повністю змінює уявлення про пошук інформації, а також суттєво підвищує ефективність її передавання, поширення і накопичення.  

Мета інформаційної технології, як і сфера її застосування, може бути найрізноманітнішою: автоматизація матеріального виробництва, проведення наукового експерименту, створення інформаційного продукту тощо. Наведемо кілька прикладів застосування інформаційних технологій.

У промисловому виробництві — для автоматизації виробничого процесу.

У науці — для отримання нової інформації. Насамперед ідеться про технології аналізу даних і використання імітаційних моделей: в метеорології — для моделювання атмосферних процесів, у хімії — для моделювання реакцій, у соціології — для аналізу результатів соціологічних опитувань.

В освіті — для пошуку, поширення й полегшення сприйняття інформації. Ви можете здобувати знання, відшукуючи інформацію в Інтернеті. Учителю інформаційні технології допоможуть пояснити нову тему, адже слухати розповідь викладача набагато цікавіше, якщо вона супроводжується презентацією. Крім того, учитель може поширювати навчальні матеріали, публікуючи презентації та умови завдань на веб-сайті.

В кінематографії, видавничій справі, шоу-бізнесі — для створення кінофільмів, книжок, рекламних роликів, кліпів тощо, тобто інформаційного продукту.

У рекламному бізнесі — для створення інформаційного продукту та поширення інформації.

У галузі комунікацій — для створення комунікаційних систем. Найпоширенішою сферою застосування інформаційних технологій є комп'ютерні мережі та мережі мобільного зв'язку.

5. Поняття про інформаційну культуру та інформаційну компетентність.

До завдань шкільного курсу інформатики належить формування основ інформаційної культури та її базису — інформатичної компетентності. Пояснюється це тим, що інформаційні технології наразі є важливою складовою нашого життя і культура їх використання — такий самий показник морального й естетичного розвитку особистості, як і культура спілкування.

Інформаційна культура — прояв загальної культури особистості у сфері використання інформаційних технологій.

Інформатична компетентність — сукупність знань, навичок та вмінь, необхідних для ефективного використання комп'ютерних інформаційних технологій і систем.

Ми розглядаємо саме інформатичну компетентність, оскільки серед усіх інформаційних технологій найважливіше та найскладніше опанувати комп'ютерні, та інформаційну культуру, позаяк культурний рівень потрібно виявляти не лише працюючи за комп'ютером.  

6. Інформатика як наука та галузь діяльності людини.

Термін «інформатика» походить від французького слова «informatique», утвореного в результаті об'єднання слів «information» (інформація) та «automatique» (автоматика), тобто інформатика = інформація + автоматика.

Не варто ігнорувати другу частину терміну, адже інформатика стосується не інформаційних процесів узагалі, а саме автоматизованих інформаційних процесів, виконуваних за допомогою комп'ютерних засобів. Так, книгодрукування не є галуззю інформатики, хоча за його допомогою поширюються знання, на відміну від публікування веб-сайтів, що виконує схожі функції, але вже на основі комп'ютерних технологій.

Інформатика — галузь людської діяльності, пов'язана зі здійснення  інформаційних процесів за допомогою комп'ютерних засобів.

Таким чином, інформатику слід розглядати не лише як науку, а ширше — як галузь людської діяльності, що може стосуватися і науки, і виробництва, і тих аспектів повсякденного життя, що потребують використання інформаційних технологій та комп'ютерів.  


V. Засвоєння нових знань і вмінь

1.       Робота з підручником________________________________________________________

2.       Робота з додатковим матеріалом______________________________________________

3.       Додаткові завдання

·         Запишіть 3 приклади інформаційних систем

·         Перерахуйте апаратні компоненти інформаційної системи

·         На які категорії поділяється програмне забезпечення ІС?

·         Звідки надходять дані до ІС?

·         Яка різниця між інформаційною культурою та інформаційною компетентністю?

4.       Робота за комп’ютером________________________________________________________

VI. Підбиття підсумків уроку

VII. Домашнє завдання

1.       Завдання за підручником___________________________________________________________

2.       Підготувати повідомлення за темою «Розвиток інформатики як науки»

 

 

 

 

 

 

Категорія: Інформатика (9кл) | Додав: vindisel (18.01.2011)
Переглядів: 3216 | Коментарі: 1 | Теги: завантажити уроки з інформатики, план конспет інформатика 9кл, скачать уроки з інформатики, завантажити інформатика | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 RichardMaretti  
0
hi all man

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz