П`ятниця, 22.11.2024, 01:30
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1805
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Відкриті уроки

Корекційно-розвивальне заняття

Якушева Тетяна Володимирівна

практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої школи №89

 

Корекційно-розвивальне заняття

 

            Тема. Зимова подорож

            Мета: розвиток концентрованої уваги, пам’яті, координації дрібної моторики та орієнтації в просторі; удосконалення мисленнєвих операцій; виховувати спостережливість, зацікавленість учнів.

            Обладнання: картки з зображенням тварин, олівці, зошити учнів, шаблони геометричних фігур.

 

            Вправа «Привітання»

            Мета: створити позитивний емоційний настрій.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку у небі пташки!

Доброго ранку мені і тобі!

 

Ти і я, я і ти –

Всі ми друзі назавжди.

Посміхнись тому, хто поряд –

Разом весело йти!

 

Психолог. Сьогодні ми подорожуватимемо. А дізнатися, яку саме подорож оберемо, нам допоможе загадка.

 

Диво-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває. (Зима)

 

Психолог. Отже, сьогодні ми здійснимо зимову подорож. А без чого немає зими? Звісно, без снігу. А чи знаєш ти, звідки він береться? Послухайте вірш Л.Костенко.

 

Сидить пряля та й пряде,

Сніг іде, іде, іде.

Нитка рветься де-не-де,

А вона пряде, пряде, пряде.

Вже наткала хуртовин

На шапки для верховин,

На сувої полотна, на завіску для вікна,

На хустинку й укривало –

Мало – мало – мало – мало.

Сніг іде, іде, іде,

А вона пряде й пряде.

 

Психолог. Подивіться, скільки снігу намело... А кожна сніжинка не проста, а чарівна, має завдання для учнів.

 

(Завдання зачитуються з сніжинок-витинанок)

 

Сніжинка 1. Вправа «Графічний диктант» «Білка».

Мета: розвивати наочно-образне мислення, дрібну моторику.

Постав олівець на точку. Від точки: 2 клітинки ліворуч, 2 навскіс праворуч угору, 5 вниз, 1 праворуч, 4 вгору, 2 праворуч, 1 вниз, 1 навскіс ліворуч униз, 2 вниз, 1 навскіс ліворуч униз, 4 ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч,

1 вгору, 1 ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 1 навскіс праворуч угору.

 

Психолог. Хто вийшов? (Білочка). Якою фарбою, зазвичай, розфарбовують білочку художники?

 

 Вправа «Зарядка для очей».

 

Оченята роблять вправу

Вліво – вправо, вліво – вправо,

Потів вгору, потім вниз

Оченятами дивись.

 

А тепер нове завдання –

Оченятам тренування:

Раз – дивись у далечінь (10 секунд),

Два – в долонці відпочинь! (10 секунд).

 

Психолог. В лісі ми з вами зустріли руденьку красуню-білочку. А чи вгадаєте ви, хто ще подорожує разом з нами  лісовими стежками?

 

Сніжинка 2. «Загадки»

Мета: розвивати уяву, логічне мислення, увагу.

 

Світла денного боїться,                                 

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі?

«Ху-ху-ху!» - кричить вона.

Відгадали?.. Це ж... (Сова).

 

Не ходжу я, а стрибаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я – страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі – навкруги,

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте, хто такий? (Заєць).

 

Не говорить, не співає,

А коли хто йде,

То господаря сповіщає (Собака).

 

На сонечку гріється,

Без водички миється.

Мякі лапки має,

Всіх мишей лякає (Кішка).

 

Їсть кисличку і суничку,

Жовтий гриб узяв на шпичку,

А коли злякається,

Клубочком згортається (Їжак).

 

Вправа «Зарядка для пальчиків»

Мета: розвивати дрібну моторику.

 

Зустрілись в лісі їжаки

І привітались залюбки:

- Здоров був, друже!

- Ну, здоров.

- Я зрадів, що ти прийшов!

 

Сніжинка 3. Вправа «Навпаки».

Мета: розвивати мислення, словниковий запас, уміння добирати антоніми.

 

Психолог. Білочка приготувала нам цікаву історію... Одного разу, восени, вона зі своїми сестричками збирала по лісу горішки. Весело було в лісі.        Білченята стрибали з гілки на гілку, пташки, прощаючись з лісом, перегукувалися між собою. Аж раптом почула наша білочка різні слова. «Що це?» - здивувалася вона і застигла на гілочці.

            Коли ж вона підвела голову догори, то побачила, що на сосні сидять двоє надзвичайно красивих дятлів. Побачивши білочку, вони почали ще швидше вистукувати своїми дзьобами. Один стукне – лунає слово. Другий стукне – звучить інше слово. Як почула цей стукіт Баба-Яга, тієї ж самої миті прилетіла на своїй ступі з мітлою і сказала: «А я буду проти».

І зазвучали слова:

Далеко – близько                                      ледачий – працьовитий

зима – літо                                                 гладкий – тонкий

день – ніч                                                   здоровий – хворий

спека – холод                                             брудний – чистий

мінус – плюс                                              гіркий – солодкий

зло – добро                                                 сміється – плаче

відповідь – питання                                   низький – високий

радість – сум                                              ворог – друг

Психолог. Але наступна сніжинка прервала змагання Баби-Яги з дятлами і пропонує нам нову гру.

 

Сніжинка 4. Гра «Відповідай швидко»

Примітка. Вправа-гра продуктивна при умові, що вона буде виконуватися чітко та швидко.

    «Хто як розмовляє?»                                        «Назви професію людини»

Муркоче – кішка                                                   Варить – кухар

Мичить – корова                                                   Вчить – учитель

Дзижчить – комар                                                 Лікує – лікар

Шипить – змія (гусак)                                          Висаджує (рослини) – садівник

Виє – вовк                                                              Фарбує (маляр)

Каркає – ворона                                                    Мете (двір) – двірник

Цвірінькає – горобець                                          Будує – будівельник

Кує – зозуля                                                           Креслить – кресляр

Співає – соловей                                                   Малює – художник

Квакає – жабка                                                      Говорить – диктор (оратор)

Крякає – качка                                                      Співає – співак

Пищить – мишеня                                                Зважує – продавець

 

Фізхвилинка

Руки вгору, руки вниз.

Руки вбоки – похились.

Вліво – вправо, вліво – вправо, вліво – вправо

Опустись.

Встань і посміхнись!

 

Психолог.  А хто дасть мені відповідь: кого із лісових мешканців ми не зможемо побачити взимку в лісі і чому?

 

Вправа «Запамятай і відтвори»

Мета: розвивати память за допомогою невербального зображення.

 

Спить ведмідь в своїй берлозі,

Бо не спати він не взмозі.

Вітер свище, завіває,-

Снігом землю замітає.

А в барлозі тепло й сухо,

Не дістане завірюха.

(Вправа супроводжується рухами учнів).

 

Завантажити матеріал повністю

 

 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: vindisel (03.02.2011)
Переглядів: 5915 | Теги: розвиток концентрованої уваги, координації дрібної моторики та орі, відкритий урок психологія, зацікавленість учн, пам’яті, психологу | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz