Якушева Тетяна Володимирівна
практичний
психолог
Криворізької
загальноосвітньої школи №89
Корекційно-розвивальне заняття
Тема. Зимова подорож
Мета: розвиток концентрованої уваги,
пам’яті, координації дрібної моторики та орієнтації в просторі; удосконалення
мисленнєвих операцій; виховувати спостережливість, зацікавленість учнів.
Обладнання:
картки з зображенням тварин, олівці, зошити учнів, шаблони геометричних фігур.
Вправа «Привітання»
Мета: створити позитивний емоційний
настрій.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку у небі пташки!
Доброго ранку мені і тобі!
Ти і я, я і ти –
Всі ми друзі назавжди.
Посміхнись тому, хто поряд –
Разом весело йти!
Психолог. Сьогодні ми
подорожуватимемо. А дізнатися, яку саме подорож оберемо, нам допоможе загадка.
Диво-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає –
Сріблом все вкриває. (Зима)
Психолог. Отже, сьогодні ми здійснимо зимову подорож. А без чого
немає зими? Звісно, без снігу. А чи знаєш ти, звідки він береться? Послухайте
вірш Л.Костенко.
Сидить пряля та й
пряде,
Сніг іде, іде,
іде.
Нитка рветься
де-не-де,
А вона пряде,
пряде, пряде.
Вже наткала
хуртовин
На шапки для
верховин,
На сувої полотна,
на завіску для вікна,
На хустинку й
укривало –
Мало – мало –
мало – мало.
Сніг іде, іде,
іде,
А вона пряде й
пряде.
Психолог. Подивіться, скільки снігу намело... А кожна сніжинка не
проста, а чарівна, має завдання для учнів.
(Завдання
зачитуються з сніжинок-витинанок)
Сніжинка 1. Вправа «Графічний диктант» «Білка».
Мета: розвивати
наочно-образне мислення, дрібну моторику.
Постав олівець на
точку. Від точки: 2 клітинки ліворуч, 2 навскіс праворуч угору, 5 вниз, 1
праворуч, 4 вгору, 2 праворуч, 1 вниз, 1 навскіс ліворуч униз, 2 вниз, 1
навскіс ліворуч униз, 4 ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч,
1 вгору, 1
ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 1 навскіс праворуч угору.
Психолог. Хто вийшов? (Білочка). Якою фарбою, зазвичай,
розфарбовують білочку художники?
Вправа «Зарядка для очей».
Оченята роблять
вправу
Вліво – вправо,
вліво – вправо,
Потів вгору,
потім вниз
Оченятами дивись.
А тепер нове
завдання –
Оченятам
тренування:
Раз – дивись у
далечінь (10 секунд),
Два – в долонці
відпочинь! (10 секунд).
Психолог. В лісі ми з вами зустріли руденьку красуню-білочку. А чи
вгадаєте ви, хто ще подорожує разом з нами
лісовими стежками?
Сніжинка 2. «Загадки»
Мета: розвивати
уяву, логічне мислення, увагу.
Світла денного
боїться,
Дзьоб гачком,
великі очі,
І не спиться їй
щоночі?
«Ху-ху-ху!» -
кричить вона.
Відгадали?.. Це
ж... (Сова).
Не ходжу я, а
стрибаю,
Бо нерівні ноги
маю.
Через поле
навмання
Перегнав би я
коня.
Я – страшенний
боягуз,
Всіх на світі я
боюсь.
В полі, в лісі –
навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у
шкоду,
Їм капусту на
городах,
Моркву, ріпу,
буряки.
Відгадайте, хто
такий? (Заєць).
Не говорить, не
співає,
А коли хто йде,
То господаря
сповіщає (Собака).
На сонечку
гріється,
Без водички
миється.
М’які лапки має,
Всіх мишей лякає
(Кішка).
Їсть кисличку і
суничку,
Жовтий гриб узяв
на шпичку,
А коли
злякається,
Клубочком
згортається (Їжак).
Вправа «Зарядка для пальчиків»
Мета: розвивати
дрібну моторику.
Зустрілись в лісі
їжаки
І привітались
залюбки:
- Здоров був,
друже!
- Ну, здоров.
- Я зрадів, що ти
прийшов!
Сніжинка 3. Вправа «Навпаки».
Мета: розвивати
мислення, словниковий запас, уміння добирати антоніми.
Психолог. Білочка приготувала нам цікаву історію... Одного разу,
восени, вона зі своїми сестричками збирала по лісу горішки. Весело було в
лісі. Білченята стрибали з гілки
на гілку, пташки, прощаючись з лісом, перегукувалися між собою. Аж раптом
почула наша білочка різні слова. «Що це?» - здивувалася вона і застигла на
гілочці.
Коли ж вона підвела голову догори,
то побачила, що на сосні сидять двоє надзвичайно красивих дятлів. Побачивши
білочку, вони почали ще швидше вистукувати своїми дзьобами. Один стукне – лунає
слово. Другий стукне – звучить інше слово. Як почула цей стукіт Баба-Яга, тієї
ж самої миті прилетіла на своїй ступі з мітлою і сказала: «А я буду проти».
І зазвучали слова:
Далеко –
близько ледачий –
працьовитий
зима – літо
гладкий – тонкий
день – ніч
здоровий – хворий
спека –
холод
брудний – чистий
мінус – плюс
гіркий – солодкий
зло – добро сміється –
плаче
відповідь –
питання
низький – високий
радість –
сум
ворог – друг
Психолог. Але наступна сніжинка прервала змагання Баби-Яги з
дятлами і пропонує нам нову гру.
Сніжинка 4. Гра «Відповідай швидко»
Примітка.
Вправа-гра продуктивна при умові, що вона буде виконуватися чітко та швидко.
«Хто як розмовляє?» «Назви
професію людини»
Муркоче – кішка
Варить – кухар
Мичить –
корова
Вчить – учитель
Дзижчить –
комар
Лікує – лікар
Шипить – змія
(гусак) Висаджує
(рослини) – садівник
Виє – вовк
Фарбує (маляр)
Каркає –
ворона
Мете (двір) – двірник
Цвірінькає –
горобець Будує
– будівельник
Кує – зозуля
Креслить – кресляр
Співає –
соловей
Малює – художник
Квакає – жабка
Говорить – диктор (оратор)
Крякає –
качка
Співає – співак
Пищить –
мишеня
Зважує – продавець
Фізхвилинка
Руки вгору, руки
вниз.
Руки вбоки –
похились.
Вліво – вправо,
вліво – вправо, вліво – вправо
Опустись.
Встань і
посміхнись!
Психолог. А хто дасть мені
відповідь: кого із лісових мешканців ми не зможемо побачити взимку в лісі і
чому?
Вправа «Запам’ятай і відтвори»
Мета: розвивати
пам’ять за допомогою невербального зображення.
Спить ведмідь в
своїй берлозі,
Бо не спати він
не взмозі.
Вітер свище,
завіває,-
Снігом землю
замітає.
А в барлозі тепло
й сухо,
Не дістане
завірюха.
(Вправа
супроводжується рухами учнів).
Завантажити матеріал повністю
|