Нестор Вікторія
Вікторівна,
вчитель
української мови та літератури
ІІ категорії
Криворізької загальноосвітньої школи №89
Тема уроку: Ступені порівняння прикметників
Мета уроку: удосконалювати вміння шестикласників
правильно утворювати
форми вищого й найвищого ступенів
порівняння якісних прик-
метників;
правильно й доречно
вживати їх у мовленні; за допомогою мов-
леннєво-комунікативного
матеріалу виховувати почуття відпо-
відальності за
збереження власного здоров'я і здоров'я оточую-
чих
Форми і методи роботи: проблемно-пошуковий метод, робота в парах, мовна гра, кодовий диктант,
фізкультхвилинка.
Тип уроку: урок формування
практичних умінь та навичок
Обладнання: опори для
самоперевірки, бланк з правильними відповідями, таблиця, допоміжний матеріал,
кодовий шифр.
Хід
уроку
Здоров'я – найдорожчий скарб
Вчитель вітає разом з учнями
гостей школи:
Шановні гості, нам дуже приємно, що ви
завітали до нашої чудової, гарної, гостинної школи, ми раді вітати вас на
нашому уроці.
А ми продовжуємо працювати далі.
« Ситуація успіху»
Вчитель:
І продовжити я б хотіла словами про
здоров'я.
Здоров'я – це
спосіб життя людини. Це той стиль життя, що вибирає кожен з нас. Давно
доведено, що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров'я. Гарне
здоров'я – постійний процес, він містить у собі всі цілі у житті людини, її
інтереси та звички.
На
дошці ви бачите сонце, яке кожного дня зігріває наше життя і зміцнює наше
здоров'я. Але в нього не вистачає – промінчиків. Ми їх обов'язково знайдемо,
але спочатку я пропоную виконати вправу
« Я – редактор»
На дошці записані речення з помилками, учні повинні виправити помилки ,
аргументуючи свої відповіді і правильно записати речення в зошити.
Вчитель: Ми вже з вами вивчили
ступені порівняння прикметників і знаємо як вони творяться, перед вами речення,
які записані з помилками, ваше завдання спочатку прочитати їх, знайти помилки ,виправити їх, аргументуючи
свою відповідь, а потім записати правильний варіант в зошит.
1. Саме найдорожче в людини - здоров'я. (найдорожче)
2. Найбільш найкращим способом захисту від інфекційних хвороб є
запобігання проникнення інфекції в організм. (найкращим). 3. Самим важливим
для людини – є збереження її життя. (найважливішим). 4. З усіх скарбів найбільш
найціннішим є молодість. (найціннішим) 5. Здоров'я саме найміцніше у
тих, хто загартовується і веде правильний спосіб життя. (найміцніше)
Вчитель:
Молодці, ви гарно справилися з цим
завданням. А тепер, щоб наше сонечко засяяло, знайдіть в тексті прикметники,
які найкраще характеризують наше здоров'я, вони і будуть промінчиками для нашого сонечка.
Діти: ( найдорожче, найкраще,
найважливіше, найцінніше, найміцніше)
Вчитель запрошує помічника, який
допомагає приладнати на дошці промінчики, говорячи: Хай це сонечко зігріває вас
сьогодні теплом на нашому уроці. А ті, хто добре працює, отримують від нього
свої промінчики.
Вчитель: Ви гарно попрацювали, молодці, а зараз я запрошую до себе свого
помічника, який проведе для вас фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Утомився шостий клас,
відпочити настав час,
станемо поміж рядами,
зробим вправи разом з нами.
М'язи
всі порозминаємо,
трохи
в ножиці пограємо,
нарубаємо дров про запас,
якщо
зникне раптом газ.
Зігнутими за потилицю руками
станемо в полі вітряками
вліво-вправо вітер хитає,
з
вітряками в полі грає.
Одне
до одного повернемося,
одне
одному посміхнемося
Вчитель: А тепер тихенько сідаємо,
тему
нашу далі вивчаємо
«Мовне
конструювання»
А зараз запишіть
в зошити вправу « Мовне конструювання». Працювати ви будете за варіантами. 1-
варіант : від прикметників, записаних на дошці утворіть прикметники вищого
ступеня порівняння просту і складену форми. 2- варіант: від записаних на дошці
прикметників утворіть найвищий ступінь порівняння просту і складену форми.
Сильний – ( сильніший, більш (менш)
сильний)
( найсильніший,
найбільш (найменш) сильний);
Міцний - ( міцніший, більш (менш)
міцний)
( найсильніший,
найбільш(найменш) міцний)
Здоровий – (здоровіший, більш (менш) здоровий)
( найздоровіший,
найбільш (найменш) здоровий)
Вчитель: А зараз обміняйтеся
зошитами, візьміть олівчики і дивлячись на опори з правильними відповідями
перед вами, виправте в одне одного
помилки, а я потім зберу зошити відкоригую і поставлю оцінки.
-
В кого з вас немає
жодної помилки?
-
Хто припустився однієї
або двох помилок?
( вчитель роздає промінці за правильні відповіді, коментуючи свій вибір)
«Кодовий диктант»
Вчитель: А зараз я пропоную
перевірити вам самих себе, наскільки гарно ви засвоїли сьогоднішній матеріал,
запишіть кодовий диктант.
Шифр диктанту
записаний на дошці.
Ступені порівняння прикметників
|
Вищий
|
Найвищий
|
проста форма
|
складена форма
|
проста форма
|
складена форма
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Вчитель зачитує
речення учні знаходять прикметники вищого або найвищого ступеню порівняння і
записують їх під заданим кодом.
1. Щонайбільший
досвід – це поразка не чужа, а власна. 2. Минає вічність, як тимчасовість,
закон вищий у серці – Совість. 3.
Свій хліб більш ситний.
4. Заздрість – якнайогидніше з усіх почуттів. 5. Сміх краще лікує, ніж усі ліки. 6. Для того,
хто деревце посадив, земля стає ближчою
і найбільш рідною.
Шифр правильних відповідей: 3, 1, 2, 3, 1, 1, 4.
Підсумок: Дякую вам діти за
сьогоднішній урок, ви гарно працювали і добре справлялися із завданнями. Я
сподіваюся, що ви отримали насолоду від нашого емоційного уроку, вас зігрівало
проміння нашого сонечка, а значить стали
впевненішими, розумнішими і здоровішими.
Вищий ступінь
|
проста форма
|
складена форма
|
сильніший
|
більш (менш) сильний
|
міцніший
|
більш (менш) міцний
|
здоровіший
|
більш( менш) здоровий
|
Найвищий ступінь
|
проста форма
|
складена форма
|
Найсильніший
якнайсильніший,
щонайсильніший
|
найбільш (найменш) сильний
сильніший над усе,
сильніший за всіх
|
здоровіший за всіх
|