КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ РОЗДРОБЛЕНОСТІ. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО – ПРАВОНАСТУПНИК КИЇВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ - Історія України - Уроки - Каталог статей - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
Середа, 07.12.2016, 11:34
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1702
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки » Історія України

КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ РОЗДРОБЛЕНОСТІ. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО – ПРАВОНАСТУПНИК КИЇВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ

 РОЗРОБКА УРОКУ

З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

ДЛЯ 7 КЛАСУ

НА ТЕМУ:

« КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ РОЗДРОБЛЕНОСТІ. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО – ПРАВОНАСТУПНИК КИЇВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ.»

МЕТА: узагальнити та систематизувати знання учнів з найважливіших тем    курсу про причини та наслідки драматичних подій на терені Київської Русі в ХІ – ХІІІ ст., про періоди розвитку Галицько-Волинської держави – правонаступниці Київської Русі; розвивати вміння аналізувати інформацію, визначаючи їх причини та суть, оцінюючи їх значення, працювати з картою, підручником; виховувати гордість за свою країну, її історичних діячів.

ОБЛАДНАННЯ: настінна карта, атласи, роздатковий матеріал, мікрофон.

 

ХІД УРОКУ

1.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

ВЧИТЕЛЬ: продовжуємо працювати над аналізом найдраматичніших сторінок історії України, подіями ХІІ-ХІІІ ст., які призвели до занепаду Києва та про важливу роль Галицько-Волинської держави, яка на ціле століття продовжила існування держави східнослов’янських землях і стала головним політичним центром України. Хто оголосить наш стратегічний план роботи?

( повторити і узагальнити, закріпити здобуті знання)

2.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ, ОЧІКУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ УРОКУ.

ВЧИТЕЛЬ: зверніть увагу на проблемне запитання, записане на дошці: « які події минувшини не втратили актуальності сьогодні?»

3.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ  УЧНІВ. 

ВЧИТЕЛЬ: сьогодні ваші відповіді оцінюватимуться «успіхами», які потім перейдуть у бали. Скільки балів за урок кожен матиме, таку оцінку й отримає.

ПРИЙОМ «МІКРОФОН»

Методом «мікрофон» учні один за одним визначають подані поняття та терміни, отримуючи за кожну відповідь по1 «успіху» - балу.

 

 

1.    роздробленість політична;                       11.експансія;                                                    

2.    династія;                                                     12. Україна;

3.    децентралізація;                                         13. боярська опозиція;                                                                                                            

4.    суверен;                                                       14. ізгой;

5.    вотчина;                                                       15. спадкова вотчина;

6.    боярська республіка;                                 16. монголо-татари;

7.    віче;                                                              17. Золота орда;

8.    ярлик;

9.    хан;

10.  баскак;

 

ПРИЙОМ «ЛАНЦЮЖОК»

-          Пригадаймо основні дати теми. Коли відбулись ці події?

1097р.                                                          похід Ігоря на половців

1169р.                                                          перша згадка назви «Україна»

1199р.                                                          приєднання Києва

1238р.                                                          коронування Данила Романовича

1223р.                                                          кінець Галицько-Волинської держави.

-          наступне завдання для дівчат: Хто ці історичні постаті?

Андрій Боголюбський;                                 Котян;

Ігор Святославович;                                     Данило Романович;

Володимир;                                                   Василько Романович;

Ростислав Володимирович;                         Інокентій;

Ярослав Осмомисл;                                      Куремса;

Роман Мстиславович;                                  Бурун дай;

Чингісхан;                                                     Лев І;

Батий;                                                            Юрій І.

-          а ці завдання для хлопців: з якими подіями пов’язані ці географічні назви?

 

 

Річка Каяла;                                                 місто Дорогочин;

Річка Калка;                                                 місто Холм;

Місто Сарай;                                                місто Львів;

Місто Галич;                                                 місто Володимир;

(ціна кожної правильної відповіді – 1 «успіх»)

-          а тепер працює весь клас! Що пов’язує  ці поняття?

1.    Любецький з’їзд князів;

-          Захоплення Андрієм Боголюбським Києва; - роздробленість Київської Русі  Похід Ігоря на половців.

2.    – княжіння Ярослава Осмомисла;

-          об’єднання Волині і Галича -  утворення Галицько-Волинської держави

3.    –створення монголо-татарської держави;

-          битва на Калці – монголо-татарське іго- розорення Переяславської та Чернігівської земель, Києва.

(ціна кожної правильної відповіді – 1 «успіх»)

4.    РОБОТА В «ДОМАШНІХ» ГРУПАХ

ВЧИТЕЛЬ: таким чином, ми з вами в основному повторили матеріал. Переходимо до безпосереднього висвітлення основних питань. Для цього ви пересядьте в домашні групи, кожна з яких представлятиме головне питання свого блоку. Тему ми вивчали 5 уроків, за кожен урок відповідає одна домашня група. Кожна група підготувала одне питання свого блоку.

(для виконання окресленого завдання учні пересідають у домашні групи, які попередньо готували питання, виділені вчителем як найважливіші).

-          а тепер слово має спікер 1 групи.

( 1 група представляє питання: «Роздробленість Київської Русі: її причини та наслідки».ціна одного широкого питання – 4 «успіхи»).

-          які питання можна поставити 1 групі стосовно їх теми?

(члени інших груп ставлять запитання до першої групи за темою)

-          феодальне роздроблення Київської Русі, чому саме в ХІІ- ХІІІ ст.а не раніше чи пізніше?

-          питання «темної конячки» ( воно може стосуватись вашої теми а може й ні. Додаток).

(один з членів першої групи йде до дошки і бере завдання під «темню конячкою»; це завдання з історії рідного краю на даний період).

-          основне питання 2 групи – «Утворення Галицько-Волинської держави».

(після виступу другої групи члени інших груп ставлять запитання за їх темою)

-          коли вперше з’являється назва «Україна»? яке місце України в історії Галицько-Волинської держави?

( після відповідей обирають питання «темної конячки»)

-          слово має 3 група. Матеріал, над яким працювала третя група, стосується боротьби Київської Русі проти монголо-татар. Цей матеріал подається учнями за допомогою карти. Слідкуйте уважно, чи використовується матеріал карти і водночас сприймайте фактичний матеріал, бо він ще може стати у пригоді.

(після виступу 3 групи її члени, ставлять запитання іншим групам стосовно своєї теми).

 ПЕРЕДБАЧУВАННІ ПИТАННЯ.

1.    які землі були захоплені монголо-татарами?

2.    чому землі Південно-Західної Русі не були повністю приєднані до складу Золотої Орди?

3.    до яких наслідків для Київської Русі призвело монголо-татарське нашестя?

(відповіді на питання «темної конячки»; слово має 4 група)

ПИТАННЯ ДЛЯ КЛАСУ.

1

Завантажте матеріал, щоб переглянути повністю
Категорія: Історія України | Додав: vindisel (08.02.2011)
Переглядів: 2716 | Теги: Історія України, планування історія, КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ РОЗДРОБЛЕНОС, 7 клас уроки історія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz