Прийоми локалізації подій у часі на уроках історії - Історія України - Уроки - Каталог статей - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
П`ятниця, 09.12.2016, 10:41
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1702
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки » Історія України

Прийоми локалізації подій у часі на уроках історії

 

    Історія – це наука, що вивчає події в просторі та часі від найдавніших часів до сьогодення. Це чи не єдина наука що містить таку величезну кількість чисел та дат, і відкинути їх не можливо. Вже починаючи з 5-го класу атакують різноманітні числа, і з кожним роком їх стає все більше. Утримувати їх та відтворювати ми маємо можливість завдяки пам’яті.

    Пам’ять – психофізичний процес запам’ятовування, зберігання та подальшого відтворення людиною її досвіду. В пам’яті розрізняють такі основні процеси: запам’ятовування, зберігання, відтворення і забування. За часовими межами розрізняють короткочасну і оперативну пам’ять. За характером участі волі у запам’ятовуванні і відтворенні матеріалу розрізняють довільну і мимовільну пам’ять.

    Завдання вчителя – задіяти в учбовій діяльності всі названі процеси і види пам’яті. Локалізація подій у часі необхідна умова успішного вивчення історії і розуміння історичного процесу. Працювати над цим необхідно постійно, послідовно поступово вдосконалюючи хронологічні вміння.

    Локалізація подій у часі (хронологічні вміння ) – комплекс специфічних умінь учнів, які передбачають:

-          Визначення тривалості і послідовності подій;

-          Співставлення історичних подій між собою;

-          Співставлення процесів з певним періодом історії;

-          Співставлення однотипних процесів вітчизняної та всесвітньої історії;

-          Складання хронологічних і синхроністичних таблиць.

    Учні знайомляться з історією і одразу стикаються з роками, століттями, тисячоліттями, епохами, ерами які ніяк не складаються в єдину систему, забуваються, губляться і плутаються.

    Як допомогти учням локалізувати події у часі? Як сухі цифри зробити цікавими? Як стимулювати бажання учнів працювати з цифрами і повторювати їх?

    Необхідними умовами роботи з історичними датами є:

-          активізація уяви учнів шляхом надання матеріалу, що вивчається, яскравої, незвичної форми;

-          регулярне повторення (із свідомим підключенням зорової пам’яті);

-          постійне пригадування матеріалу;

-          визначення внутрішніх зв’язків матеріалу (змістовних, структурних, асоціативних);

-         Використання асоціації (повторення дат і образів).

    Уміння локалізувати події у часі розвивається під час використання у навчанні певних прийомів.

1.     Складання хронологічних комплексів. Поєднання двох і більше взаємопов’язаних фактів для закріплення у пам’яті учнів. Наприклад, VІІ ст..       до н.е. – поява скіфів на території України, ІІІ ст.. до н.е. – кінець панування скіфів – початок панування сарматів, ІІІ ст.. до н.е. – кінець сарматського панування.

 

      Дата

 

                                 Подія

 

 

2.     Заповнення хронологічних таблиць.                                                                                             Розрізняють прості, розгорнуті, зведені таблиці.                                                               Наприклад: прості

 


          Складні

 

      Дата

             Подія

     Сутність

 

 

 

 

 

 

 

 

            Зведені (вміщують дати всього курсу історії)

 

      Дата

       Подія

 Сутність

 

Результати та наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

  3.     Позначення тривалості подій на стрічці часу.                                                                     Робота з стрічкою дає  можливість задіяти зорову пам’ять, чітко побачити хронологічну послідовність та тривалість подій, чіткий розподіл між часом нашої ери та до нашої ери.

4.     Введення карток подій                                                                                                           Учні на невеличких картках з одного боку пишуть великими цифрами дати, а з іншого – подію. Під час опитування картки розкладають цифрами догори, вчитель називає подію, а учні піднімають картки одночасно перевіряючи   себе.

5.     Розв’язання задач з хронології                                                                                                 В основу задач покладено знання дат, логічне мислення, аналіз. Наприклад тема „Наростання визвольної боротьби українського народу наприкінці XVІ – І половина XVІІ ст.. ” (8 клас)                                                                                                  Задача.                                                                                                                                                 До дати здобуття козацьким флотом Кафи слід додати дату поразки козацьких військ під Цецорою і відняти дату Хотинської битви, щоб отримати дату відомої угоди. Якої саме?                                                                                                          Відповідь: 1616+1626-1621=1625 Круківська угода.

6.     Виконання завдань.                                                                                                                    Існує велика кількість простих хронологічних завдань: до визначеної події добери відповідні дати, розташуй події в хронологічному порядку, встав пропущені в тексті дати, з переліку виберіть події, що відбувалися в одному році (або у правління того чи іншого князя). Наприклад тема Національно-Визвольна війна під приводом Б. Хмельницького (5 клас).                                                                     ... Національно-Визвольну війну ... - ... рр.. очолив Б. Хмельницький. Він народився ...р. Вже в ...р. бився проти турків.

7.         Гра „25”                                                                                                                                      Вчитель на дошці малює квадрат розділений на 25 секторів. В кожному секторі – дата. Завдання – розставити дати в хронологічній послідовності і назвати події.      

Категорія: Історія України | Додав: vindisel (31.03.2011)
Переглядів: 1539 | Коментарі: 1 | Теги: історія, локалізація, допомога, вчителю, дати, події | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz