Завантажити
Урок №19
Тема: Вступ.
Вогнева підготовка
Навчально-виховна мета: ознайомити учнів з метою та
завданнями вогневої підготовки та класифікацією сучасної стрілецької зброї,
виховувати в учнів почуття гордості за вітчизняну зброю, впевненість у її
надійності, усвідомлення необхідност2 майстерного володіння зброєю.
Навчальні питання:
1. Мета та завдання вогневої
підготовки.
2.
Класифікація сучасної стрілецької зброї.
Місце проведення: кабінет з предмета «Захист
Вітчизни». Час: 45 хв.
Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни» (2006 р.)
Матеріальне забезпечення: таблиця «Класифікація сучасної стрілецької зброї».
■ ВСТУПНА ЧАСТИНА: 8-10 хв.
Шикування учнів, віддача рапорту
командиром взводу вчителеві, привітання, перевірка зовнішнього стану юнаків.
Оголошення теми, мети та порядку
проведення уроку.
Стройове тренування: елементи стройового уроку,
виконання роздільно прийому «рух руками» на два рахунки, тренування піднімання
ноги, рух стройовим кроком, кроком роздільно на чотири рахунки.
■ ОСНОВНА ЧАСТИНА: 30-32 хв.
Вогнева підготовка — один з основних елементів
військової підготовки. її мета: дати учням знання про призначення, бойові
якості та загальну будову автомата Калашникова;
•
навчити учнів чистити та змащувати автомат,
готувати його до стрільби, виконувати прийоми і правила стрільби з нього по
нерухомих цілях і цілях, що з'являються;
•
вимірювати відстань до цілей за допомогою кутових
величин і деталей зброї;
•
виконувати вправи зі стрільби з пневматичної
гвинтівки;
•
сформувати в учнів практичні навички ведення вогню
з автомата за умовою початкової вправи.
Для формування в учнів знань,
умінь і навичок структура вогневої підготовки юнаків містить вивчення таких
взаємопов'язаних питань:
1. Матеріальна частина автомата
Калашникова.
2. Робота частин і механізмів
автомата.
3.
Догляд і зберігання, огляд і підготовка автомата і
патронів до стрільби.
4. Малокаліберна та пневматична
гвинтівка.
5. Затримки під час стрільби та
способи їх усунення.
6. Визначення дальності до цілі.
Вправи зі стрільби з автомата
Калашникова виконуються на стрільбищах.
На заняттях вогневої підготовки застосовуються такі
основні методи: розповідь, пояснення, бесіда, показ, тренування та стрільба.
Окрім того, звертається увага на необхідність дбайливого ставлення до зброї,
виконання вимог до її зберігання. На всіх заняттях повинен бути суворий
контроль за дотримуванням встановлених правил і заходів безпеки.
Вивчення кожного виду зброї згідно з Програмою предмета
«Захист Вітчизни» проходить у такій послідовності:
•
призначення, бойові властивості та загальна будова
зброї;
•
послідовність неповного розбирання і збирання;
•
можливі затримки та несправності під час стрільби,
способи їх усунення;
•
приладдя, порядок чищення, змащування та
зберігання.
Вивчення матеріальної частини
зброї, прищеплення учням Необхідних знань, навичок і вмінь у діях зі зброєю є
одним з основних завдань.
Набуті знання закріплюються шляхом виконання учнями
Фактичних дій зі зброєю на спеціальних заняттях.
У наш час армії мають на
озброєнні багато різноманітної стрілецької зброї. Для вивчення й оцінки
можливостей бойового використання зброї потрібна її класифікація
Види стрілецької зброї
|
За ступенем автоматизації
|
Неавтоматична
Самозарядна
Автоматична
|
За калібром
|
Малокаліберна
Нормального калібру
Великокаліберна
|
За бойовими можливостям
|
Пістолети
Пістолети-кулемети
Автомати
Гвинтівки
Ручні
кулемети
Станкові кулемети
Великокаліберні кулемети
|
За кількістю обслуги
|
Групова
і індивідуальна
Групова
Індивідуальна
|
За способом тримання під час стрільби
|
Ручна
Станкова
Спеціальна (танкова, авіаційна, казематна)
|
За конструкцією ствола
|
Нарізна
Гладко-ствольна
|
За характером джерела енергії
|
Вогнепальна
Пневматична
Механічна
Електрична
|
За кількістю стволів
|
Одноствольна
Двоствольна
Багато-ствольна
|
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 5 хв.
Наголошення на темі та навчальних
питаннях.
Підведення підсумку уроку: оцінювання відповідей,
виконання стройових вправ і рухів.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчити конспект.
|