Написання прислівників через дефіс - Відкриті уроки - Методична робота - Каталог статей - Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
Понеділок, 05.12.2016, 07:28
Вітаю Вас Гость | RSS

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89

Пошук
Наше опитування
Скільки вам років
Всього відповідей: 1702
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

[ Повна статистика ]
Яндекс.Метрика

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Відкриті уроки

Написання прислівників через дефіс

Кагляк Валентина Петрівна,

вчитель української мови та літератури

вищої категорії

Криворізької загальноосвітньої школи №89

 

Тема: Написання прислівників через дефіс

Клас: 8 клас

Мета: дослідити та зясувати закономірності написання прислівників через дефіс, домогтися практичного засвоєння правил написання, формувати вміння користуватися прислівниками в мовленні, збагачувати словниковий запас, формувати пізнавальну і творчу компетенції, розвивати мислення, вміння чітко висловлювати думки, навички самостійної роботи, виховувати дбайливе ставлення до  власного здоровя, вміння його зберігати, формувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Урок-дослідження

Методи і прийоми: проблемно-пошуковий метод, еврестична бесіда, спостереження за мовним матеріалом, робота в групах, мовна гра, мовний експеримент, «Мозковий штурм», виразне читання вголос.

Здоров'язберігаючі технології: пальчикова гімнастика, зорова гімнастика, сміхотерапія, релаксація, кольоротерапія.

 

ХІД УРОКУ

I.              Організація класу. Забезпечення емоційної готовності.

Вчитель: Доброго здоровя бажаю вам, діти! Бо тільки з ним можна знайти радість і щастя.

Епіграфом сьогоднішнього уроку будуть слова:

Безцінний скарб, що ми звемо здоров'ям,

Із юних літ нам треба берегти.

І це є головна потреба,

Дорожчого нічого не знайти!

 

II. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Завдання сьогоднішнього уроку-дослідити і з'ясувати особливості написання прислівників через дефіс. На наш урок, окрім присутніх запрошених, ще одну загадкову гостю…. Ви дізнаєтесь її ім’я, якщо відгадаєте загадку:

Хтось у лузі біля річки

Загубив барвисті стрічки.

Дощик вгледів, підібрав,

Небесам він передав. (веселка)

Саме її я запросила на урок, але поки що вона заховалася за хмарами. А засяє лише тоді, коли ми виконаємо на уроці всі заплановані завдання. (Вчитель призначає асистента, який на дошку буде кріпити стрічки за кожне зроблене протягом уроку завдання).

-          Що символізує веселка? (радість)

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям…

І тоді обов'язково тобі день веселим буде!

То ж нехай добрий настрій допоможе нам здолати будь-які труднощі на уроці.

-          Загадку ви розгадали, з першим завданням впоралися

(1 стрічка – червоний: потрібен органам кровообігу, ниркам і печінці. Він сприяє м'язовому розслабленню. Але при роздратованості та підвищеній температурі слід уникати червоних тонів — вони можуть лише нашкодити.)

-          Нумо, далі до роботи!

 

III. Вивчення нового навчального матеріалу

Мовний експеримент

До поданих прислівників додайте префікси і суфікси з довідки. Утворені прислівники запишіть з префіксами і суфіксами так, як пишуться з ними неозначені займенники. Зробіть висновок про написання.

Як, скільки, де, куди, звідки, чому, коли, навіщо, десь, кудись, чомусь.

Довідка: казна, хтозна, будь, небудь,таки, от, то.

Додаткове завдання: з двома прислівниками складіть речення про здоровя.

(2 стрічка – помаранчевий: омолоджує та відновлює нерви та систему дихання, а також поліпшує функцію підшлункової залози та селезінки, корисний при астмі та бронхіті. Це колір життєвої енергії. Хочеш підняти настрій і підвищити життєвий тонус — насолоджуйся апельсинами та морквою або одягни помаранчеву сукню.)

 

Пальчикова гімнастика

Вчитель:

Ми писали, ми трудились,

Наші руки вже стомились.

І щоб далі нам писати,

Треба пальці розім'яти.

Руки кілька раз тряхнемо

І писати знов почнемо.

 

Гра «Я- архітектор»

Утворіть прислівники від прикметників, числівників, займенників за допомогою префікса -по  і суфіксів -ому, -ему, -е, -и. Зробіть висновок про написання.

Добрий, товариський, людський, перший, мій, третій.

Додаткове завдання: розберіть за будовою слово по- доброму. Складіть речення про ваше ставлення до інших людей. (3 стрічка – жовтий: перешкоджає застою жовчі, знижує підвищену кислотність, очищує шкіру, стимулює інтелект, відновлює запаси мінеральних речовин в організмі. Поганий настрій, проблеми зі шлунком або болить голова — розклади на видних місцях жовті яблука та лимони або купи фігурку з бурштину.)

Вчитель: Щоб перейти до іншого виду роботи, подбаймо про свій зір.

Зорова гімнастика

Уявіть квадрат, проведіть очима в напрямках:

-          вгору-вниз;

-          зі сторони-в сторону;

-          по діагоналі з лівого верхнього кутка в правий нижній і назад.

-          обведи очима сторони квадрата.

-          заплющ і розплющ очі.

 

Мовне дослідження

Спробуйте вивести правило написання прислівників, співставляючи слова двох груп, виявляючи між ними спільне і відмінне. Зверніть увагу: від змінних чи незмінних слів утворилися подані.

Ледве-ледве                              Раз у раз

Врешті-решт                  Кінець кінцем

Рано-вранці                               День у день

Давним-давно                Час від часу

(4 стрічка-зелений: стабілізує кров'яний тиск і лікує аритмію, нормалізує діяльність серцево-судинної та нервової систем. Також зелений колір - чудовий антисептик, ще він освіжає, зміцнює м'язи та знімає головний біль.)

 

Сміхотерапія

Вчитель: Діти, посміхніться один одному. Адже як добре сміятись, бути здоровим, розуміти гарний жарт. Він загубився в «Торбинці сміху», дістаньмо його, послухаймо, оздоровімося. (Діти дістають з торбинки декілька смішинок-жартів, читають їх виразно вголос.)

1-й жарт

Вчитель: чому ми спочатку бачимо блискавку, а потім чуємо грім?

Учень: тому, що очі знаходяться попереду вух.

2-й жарт

- Ти не знаєш, хто у вашому класі найлінивіший?

- Ні, не знаю..

- А ,може, ти скажеш, хто в класі сидить, коли всі розв'язують задачі?

- Ааа.. так би  зразу й спитав. Це наш вчитель!!!

3-й жарт

-          Чому ти сьогодні отримав двійку? Ти знову не зрозумів запитання вчителя?

-          Зрозумів, але вчитель чомусь не зрозумів моєї відповіді…

Випереджаюче завдання: виступ учня про роль сміху в житті людини.

(5 стрічка-блакитний: має снодійний ефект. Обирай блакитні шпалери або штори у спальню-і спи солодко та спокійно! Також колір неба сприяє лікуванню запальних процесів, застудних та інфекційних захворювань.)

 

Творча робота

Спишіть, розкриваючи дужки і  розподіляючи сполучення слів на 2 групи, відповідно до написання.

Відпочивати (по) перше вересня. (По)перше, я намагаюсь раціонально харчуватися, (по)друге займатися спортом.

Вітати (по) українському звичаю. Співати (по) українському.

Гуляти (по) зимовому лісі. Одягнений (по) зимовому.

(6 стрічка- синій, заспокоює нервову систему, позитивно впливає на органи дихання та систему травлення. Цікаво: саме синій колір знижує апетит. Хочеш схуднути — їж і пий із синього посуду, а на кухні повісь штори кольору моря.)

 

Релаксація (під музичний супровід)

Сядьте зручно, заплющіть очі, уявіть веселку, чудову гру її кольорів. Ви перебуваєте на відпочинку. Вам легко, спокійно, приємно. Ви почуваєтесь вільно… А тепер встаньте, прогніться і над головою зробіть дугу веселки. Сідайте.

 

Робота в групах

Вчитель: 

А тепер час міркувати,

Свою творчість проявляти.

Активним і уважним будь,

Про епіграф не забудь!

I група. Ті, хто добре зрозумів тему, не має сумнівів у правописі прислівників.

Скласти пам'ятку «Правила здоров'я» або скласти вірш про здоров'я, використовуючи прислівники, що пишуться через дефіс.

II група. Ті, хто засвоїли, але не в усьому впевнені.

Розгадати кросворд «Написання прислівників»

III група. Ті, для кого тема є незрозумілою.

Доповнити проект:

1.     Прислівники з частками –будь…пишуться…

2.     Дефіс ставимо після префіксів…,якщо прислівник має суфікси…

3.     Якщо прислівники утворені складанням однакових слів або близьких за змістом, пишемо їх….

4.     Розрізняй прислівники з префіксом –по від однозвучних слів з….

(7 стрічка- фіолетовий: допомагає при хворобах нирок, жовчного та сечового міхурів, ревматизмі та при всіх видах психічних і нервових порушень. Корисний для серцево-судинної системи, а також сприяє зниженню температури та навіть підвищує інтелект.)

 

IV. Підсумки

Вчитель: усі завдання виконано. Зверніть увагу на веселку. Вона засяяла усіма барвами, принесла нам радість пізнання і відкриття, добрий настрій і здоров'я.

Тож, бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. Будьте здоровими і щасливими!!!

використання прислівників, урок українська мова, відкритий урок, уроки майстра

Категорія: Відкриті уроки | Додав: vindisel (16.02.2011)
Переглядів: 5484 | Коментарі: 1 | Теги: украинский язік, урок українська мова, Написання прислівників через дефіс, прислівники | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту
Хмаринка тегів

School89 © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz